Czym jest marketing 360 i czego możesz oczekiwać od agencji marketingowej?

 

Marketing 360 to zespół zintegrowanych ze sobą działań, które wzajemnie na siebie oddziałują i przenikają się po to, by jak najskuteczniej wypromować markę, produkt czy usługę. Agencja marketingowa zajmująca się tzw. marketingiem 360 stopni powinna więc umiejętnie wykorzystywać różne narzędzia i kanały marketingowe, by uzyskać efekt synergii i zwiększyć skuteczność prowadzonych działań. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od firmy marketingowej i jakie działania podejmuje się w zakresie marketingu 360.

Na czym polega marketing 360?

Jednym z założeń marketingu 360 jest to, że przekaz promocyjny ma docierać do użytkowników z różnych stron. Nie oznacza to jednak, że należy wykorzystywać wszystkie dostępna kanały komunikacji i narzędzia marketingowe. Reklamy mają trafiać do potencjalnie najbardziej zainteresowanych odbiorców i muszą być tak zaprojektowane, by trafiały w ich gusta.

Agencja marketingu 360 ma jednak za zadanie nie tylko tworzyć celne reklamy i kierować je do dobrze sprecyzowanej grupy odbiorców, ale też skrupulatnie monitorować zachowania konsumentów, analizować efekty prowadzonych kampanii i śledzić reakcje odbiorców. Po co? Po to, by dowiedzieć się, jakie działania i które elementy prowadzonych działań przynoszą najlepsze rezultaty, a także jak łączyć ze sobą najlepsze dla danej kampanii narzędzia i kanały.

Jakie narzędzia wykorzystuje się w marketingu 360 i jak może wykorzystać je agencja marketingowa?

Narzędzi, z których korzystają agencje marketingowe jest wiele. Można jednak wyodrębnić kilka najważniejszych grup. Są nimi:

      Direct Marketing – działania w ramach Direct Marketingu polegają na kierowaniu przekazów bezpośrednio do odbiorcy, np. za pośrednictwem maila lub telefonu. Kluczowe w tym przypadku jest dokładne i właściwe określenie grupy docelowej. Aby celnie dobrać grono odbiorców, wykorzystuje się m.in. dane demograficzne czy informacje na temat zachowań konsumenckich. Na podstawie zebranych danych tworzy się spersonalizowane komunikaty (m.in. dzięki wykorzystaniu systemu Marketing Automation), które docierają do konkretnej grupy odbiorców. Możliwe jest też stałe analizowanie reakcji konsumentów.

      Strony internetowe i działania SEM (Search Engine Marketong – marketing w wyszukiwarkach) – prowadzenie stron firmowych, poprawianie ich widoczności w wyszukiwarkach i promowanie witryn w sieci to jedne z najskuteczniejszych działań marketingu online. Agencja marketingowa powinna więc dbać o to, by strona www firmy była nowoczesna, funkcjonalna, łatwa w obsłudze i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Musi być stale aktualizowana, działać sprawnie i być przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. W tym celu stosuje się szereg rozwiązań, które mają na celu sprawić, że dana witryna będzie klasyfikowana wysoko w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – przyczyni się do sukcesu marki. Stosuje się odpowiednie strategie SEO i SEM, przeprowadza się kampanie linków sponsorowanych, dba o unikalny i aktualny content, dodaje atrakcyjne, odpowiednio opisane zdjęcia czy dobiera właściwe słowa kluczowe.

      Reklama internetowa – jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi jest Google Ads – system, dzięki któremu można stworzyć i dopasować reklamy do odpowiednich odbiorców, a także dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów i zaistnieć oraz wypromować się w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Kampanie Google Ads uzupełnione odpowiednimi działaniami w zakresie pozycjonowania może przynieść ogromne korzyści dla witryny, a co za tym idzie – całego biznesu. Reklamy w Google Ads kosztują od kilku lub kilkunastu groszy do kilku tysięcy złotych za kliknięcie. Zadaniem agencji marketingowej jest takie zaplanowanie kampanii Google, by przy optymalnym budżecie osiągnąć jak najlepsze rezultaty promocyjne.

      Social Media Marketing – dzięki social mediom możesz w szybki i prosty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, zwiększyć świadomość marki i zgromadzić wokół swojego profilu zaangażowaną społeczność. Ciekawy content i odpowiednio przeprowadzone kampanie w mediach społecznościowych mogą znacznie przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoja firmą, usługą czy produktem. Możliwości mediów społecznościowych są ogromne, ale by podjęte w nich działania były skuteczne, należy dysponować odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, a także znać specyfikę każdej z platform. Firma marketingowa zajmująca się marketingiem 360 wie, jaka jest charakterystyka Instagrama, Facebooka, YouTuba, LinkedIna czy Twittera i dzięki temu wie, jak odpowiednio poprowadzić komunikację.

Firma marketingowa powinna dobrać takie narzędzia (m.in. spośród wymienionych powyżej), by cała strategia była skuteczna i by firma nie traciła niepotrzebnie budżetu na nieefektywne działania. Ponadto kierowane do odbiorców przekazy muszą być odpowiednio dopasowane, zaprojektowane i rozpowszechnione – tak, by konsumenci aktywnie na nie reagowali, ale by reklamy po prostu nie zaczęły ich denerwować (co mogłoby przynieść efekt odwrotny do zamierzonego).

 

Show Buttons
Hide Buttons