Ekskluzywność jest w cenie

O prestiżowym projekcie, jakim jest Ogólnopolski Program Polish Exclusive oraz rosnącym zamiłowaniu Polaków do dóbr luksusowych, opowiada Elżbieta Michalska, Prezes Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej.

Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej przyznaje nagrody w kilku konkursach branżowych. Głównym, najbardziej prestiżowym jest Konkurs Polish Exclusive. Do kogo skierowany jest ten projekt?

W ramach konkursu Polish Exclusive Roku 2016 przyznamy statuetki w dwóch kategoriach: Ekskluzywna Polska Marka oraz Ekskluzywna Marka Zagraniczna dostępna na polskim rynku. Wśród wyróżnionych znalazły się firmy, które spełniają najwyższe standardy jakości, oferują produkty i usługi zaspakajające najbardziej wyrafinowane gusty, odznaczające się unikalnością i elitarnością. Przyznamy również wyróżnienia specjalne: BusinessWoman Roku, BusinessMan Roku oraz Odkrycie Roku.

Gala Konkursu odbędzie się 17 lutego w Sheraton Hotel w Warszawie. Co roku przygotowują Państwo bogaty program, czego możemy się spodziewać w tej edycji?

Organizowane przez nas gale to bardzo prestiżowe wydarzenia branżowe, szeroko relacjonowane w mediach, dlatego staramy się, aby zawsze miały odpowiednią oprawę. Najważniejszym punktem programu jest oczywiście ogłoszenie listy laureatów i wręczenie statuetek oraz certyfikatów. Po części oficjalnej, zapraszamy naszych gości na pokaz mody Anny Cichosz, uroczystą kolację i do wspólnej zabawy z gwiazdą wieczoru. Tym razem będzie nią Monika Urlik, znana z programu The Voice of Poland. Galę poprowadzą wspaniała prezenterka Ewelina Rydzyńska, stylistka, gwiazda programów modowych TVN i TVN Style oraz znakomity konferansjer, aktor i satyryk, Szymon Kusarek.

Proszę opowiedzieć więcej o programie. Dlaczego warto do niego przystąpić?

Ideą program Polish Exclusive jest promowanie najlepszych przedsiębiorców działających na polskim rynku, oferujących luksusowe, wyróżniające się na tle konkurencji produkty i usługi. Spośród firm, które zgłaszają się do konkursu, jury wybiera tylko te, które w pełni odpowiadają wysokim wymaganiom zarówno dotyczącym jakości oferty, jak i rzetelności oraz odpowiedzialności samych podmiotów. Tak wyselekcjonowani Laureaci otrzymują statuetkę oraz prawo do posługiwania się prestiżowym godłem, potwierdzającym wysoką jakość, wzmacniającym ekskluzywny wizerunek oraz budującym zaufanie wśród klientów i partnerów biznesowych. Laureaci dostają także roczny pakiet promocyjny, obejmujący przede wszystkim wsparcie medialne i marketingowe.

Organizują Państwo ten konkurs już siódmy raz. Jak Pani zdaniem zmienił się w tym czasie polski rynek dóbr luksusowych?

Widać, że rynek ten rośnie w siłę. Przybywa nam nie tylko zagranicznych marek luksusowych, ale też coraz więcej polskich producentów z powodzeniem przebija się na rynku i konkuruje z zachodnimi koncernami. Rośnie też liczba zamożnych Polaków. Mimo że to tylko 3 proc. społeczeństwa, to grupa ta stanowi ogromny potencjał.  Polacy coraz bardziej cenią jakość i prestiż, ale – nawet Ci zamożni – nie lubią przepłacać. Coraz częściej korzystają z usług hoteli i spa, chętniej kupują też drogie alkohole, samochody czy perfumy i stają się coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o obsługę. Myślę, że najbliższe lata to dobry czas dla ekskluzywnych marek.

Na gali przyznają Państwo również tytuły BusinessWoman i BusinessMan Roku. Czym można zasłużyć na taki tytuł?

Te wyróżnienia trafiają do osób wyjątkowych, odznaczających się nie tylko ogromnym talentem czy kreatywnością, ale też solidnością i etyką w swojej działalności. Dzięki swoim umiejętnościom, zaangażowaniu i wytrwałości zbudowali prężnie działające firmy i są głównymi autorami ich sukcesu. Te wyróżnienia to forma uhonorowania i docenienia ich wysiłku, ale też oznaka wiary w ich potencjał i kolejne wspaniałe osiągnięcia.

A do kogo trafia wyróżnienie Odkrycie Roku?

To nasze specjalne wyróżnienie. Nagrodę tę otrzymują firmy, która pozytywnie zaskakują rynek. W tej kategorii chcemy docenić wyjątkowe osiągnięcia firm, umiejętne budowanie wartościowej, silnej marki, innowacyjność, kreatywność oraz dynamiczny rozwój.

Na koniec chciałabym zapytać, jak Pani definiuje ekskluzywność?

Ekskluzywność to dla mnie perfekcyjność. Taki produkt nie ma sobie równych, reprezentuje konkretną wartość i jakość, jest ponadczasowy. Z kolei ekskluzywna usługa to taka, która nie tylko kompleksowo zaspakaja moje potrzeby, ale sprawia, że jako klientka czuję się ważna i traktowana indywidualnie.

Dziękuję za rozmowę.

Agata Cupriak

 

Więcej o programie na stronie: www.polishexclusive.pl

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Show Buttons
Hide Buttons