Jak zorganizować product launch event

Jak wprowadzić produkt na rynek, aby wydarzenie odbiło się na nim echem? Zorganizować event! O zaletach organizacji wydarzeń pisze dla nas Olga Krzemińska-Zasadzka, założycielka i dyrektor zarządzająca Agencji eventowej Power.

Życie produktu rozpoczyna się od momentu jego wejścia na rynek. Jednak w otaczającej nas rzeczywistości przesyconej innowacjami i szumem informacyjnym każdy producent wie, że dwa razy więcej energii trzeba włożyć w dystrybucje niż stworzenie czegoś nowego. Mimo to product launch event, czyli w tłumaczeniu „wprowadzenie produktu”, w praktyce często wygląda tak, że firmy bezcelowo wykrzykują w przestrzeń co klienci zyskają jeżeli kupią ich produkt, zamiast mówić wprost do grupki zainteresowanych.

Jak więc wprowadzić produkt do obiegu handlowego, żeby został zauważony? Wydarzenia będące premierami produktów to jedna ze strategii marketingowych, która z powodzeniem może zostać wykorzystana do zaistnienia w świadomości konsumentów. Wykorzystać ją może każdy – od małego przedsiębiorcy jak Wojciech Bernardyński, po gigantów światowych rynków. Co jest w niej najbardziej zaskakujące? O zaletach produktu mówi się jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek.

Event jest w tym przypadku doskonałą formą stworzenia atmosfery wyczekiwania na nowość, komunikowania informacji o niej, a także stworzenia impulsu do kupna.

Pomysłodawcą product launch był Jeff Walker, amerykański marketer. Strategia naturalnie ewoluowała w eventy organizowane z rozmachem w najbardziej prestiżowych lokalizacjach. Wszystko po to, by maksymalnie skrócić wejście produktu na rynek i zminimalizować ryzyko przesunięcia zysków w czasie. Jeszcze inną zaletą jest to, że product launch event skierowany jest bezpośrednio do grupy docelowej danego produktu. Dzięki temu producenci zyskują pewność, że informacja jaką przekażą zainteresowanym podczas wydarzenia, trafi na podatny grunt.

W Polsce product launch event funkcjonuje już od lat 90. Do imprez, które odbiły się największym echem należy ta zorganizowana po raz szósty przez Lexus Fashion Night. Splendoru wydarzeniu zdecydowania dodał fakt przybycia aktorki Milli Jovovich. To jedno z najlepszych posunięć firmy Lexus. Jak twierdzi Olly Knowles, head of events z Londynu. Product launch event nie może istnieć bez zaproszenia do udziału gwiazdy muzyki, filmu lub innego autorytetu kojarzonego, lub powiązanego z kategorią produktu.

Przecieki, zapowiedzi, szeroko zakrojone akcja marketingowe mogące zaskoczyć nawet największego cynika to domena product launch event. To jednak nie wszystko. Każde wydarzenie powinno być realizowane według ściśle ułożonego planu i osnutej na nim koncepcji. Najlepiej jednak, aby organizacją zajęła się profesjonalna firma – wyznaczy cel imprezy, obmyśli jej przebieg i nada mu szczególnego blasku, który chwyci za serca nawet najbardziej wybrednych odbiorców.

 

Olga Krzemińska-Zasadzka, założycielka i dyrektor zarządzająca powstałej w 1997 roku Agencji eventowej Power (marek PowerSport i DMC Poland), vice prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej,  członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, a także Society for Incentive Travel Excellence.
Agencja POWER zajmuje czołowe miejsce na polskiej scenie eventowej od 10 lat. Wcześniej zajmowała się wyjazdami zagranicznymi dla Klientów indywidualnych /od 1997 roku/. Współpracując z takimi markami jak Coca Cola, Polkomtel czy Shell oraz poprzez aktywny udział w licznych organizacjach branżowych znacząco wpłynęła na rozwój branży eventowej w Polsce.  Jej działalność była wielokrotnie nagradzana m.in. certyfikatami Solidna Firma, Firma Roku czy Polish Product i medalami np.: Meeting Planner r. i MP Power Awards. W tym roku zasiada w kapitule konkursu Eventex Awards.

Zapisz

Zapisz

Show Buttons
Hide Buttons