Marketing internetowy w Twojej skrzynce, czyli czym jest e-mail marketing?
Jak sama nazwa wskazuje – marketing internetowy obejmuje wszelkie działania prowadzone w sferze online, dzięki którym możemy zwiększyć widoczność marki w sieci, wzmocnić lub wykreować jej wizerunek czy też wypromować naszą firmę.
Jednym z najpopularniejszych narzędzi emarketingu jest e-mail marketing, czyli komunikacja z użytkownikami sieci za pomocą poczty elektronicznej, którą ma przecież każdy z nas. Jak działa? Dlaczego jest dobrym pomysłem dla Twojej firmy i jakie są jego zalety? Tego i wielu innych informacji dowiesz się z przygotowanego artykułu. Udanej lektury!
Emarketing w formie mailowej
E-mail marketing, który należy do grupy bezpośrednich narzędzi marketingu internetowego, umożliwia komunikację firm z klientami za pomocą poczty elektronicznej. To właśnie on królował na samym początku, kiedy to działania w świecie online nie były jeszcze tak powszechne, a specjaliści stawiali w internecie swoje pierwsze kroki. Samo działanie e-mail marketingu brzmi dość banalnie – przygotować wiadomość i nacisnąć przycisk „wyślij”. Jednak nic bardziej mylnego – skuteczny e-mail marketing wymaga odpowiedniego planowania i nieustannej analizy prowadzonych działań, aby móc je w dowolnej chwili zmodyfikować. Wyróżniamy różne rodzaje e-mail marketingu – promocyjny, relacyjny i SPAM.
Dlaczego akurat ta forma marketingu internetowego?
Jak każde działania, które obejmuje marketing internetowy, tak i e-mail marketing ma swoje zalety, sprawiające, że jest tak chętnie wybierany przez tysiące marek z różnych branż. Dlaczego warto się na niego zdecydować? Oto kilka powodów:
- jest on jedną z najtańszych form e-marketingu. Dzięki temu jest doskonały dla wszystkich przedsiębiorstw, nawet tych z ograniczonym budżetem,
- dociera do klientów w dosłownie ułamku sekundy i to bez względu na miejsce ich zamieszkania. Wystarczy wysłać wiadomość, aby internauci i w Australii, i w Polsce, i w Stanach Zjednoczonych ją otrzymali,
- możesz dowolnie go spersonalizować, np. zaczynać maila od imienia odbiorcy lub wybrać dla niego ofertę zgodną z poprzednimi zakupami w Twoim sklepie internetowym,
- jest jednym z najłatwiej mierzalnych działań emarketingowych – wiesz, ile osób dostało wiadomość i ją otworzyło, a także ilu odbiorców zdecydowało się kliknąć w odnośnik zawarty w mailu.
Wiadomości typu SPAM
SPAM to utrapienie każdego właścicielka poczty elektronicznej. Chyba nie chcesz, żeby Twoja kampania e-mail marketingowa została odebrana jako zwykłe zaśmiecanie skrzynki klientów? Aby tego uniknąć, należy przeprowadzić badanie rynku i poznać potrzeby swojej grupy docelowej. Dobrym pomysłem jest zrezygnowanie z masowego wysyłania tych samych wiadomości. Zamiast tego możesz wykorzystać potencjał, jaki drzemie w możliwości personalizacji tego typu działań marketingu internetowego, i dodać w temacie maila imię lub pseudonim klienta.
Jak zagwarantować sobie sukces w marketingu internetowym?
Unikanie generowania SPAMu to tylko jeden ze sposobów na zagwarantowanie sukcesu prowadzonej kampanii e-mail marketingowej. O czym jeszcze warto pamiętać? O nieustannym aktualizowaniu listy odbiorców naszych wiadomości i dodawaniu do niej nowych adresów, np. pozyskanych za pośrednictwem strony internetowej czy też social media. Kolejną kwestią jest zadbanie o to, aby treść każdej wiadomości była jak najbardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Tylko wtedy będziesz mógł być pewien, że zdecyduje się wejść w link zawarty w mailu, a od tego już krótka droga do np. zakupu produktu czy skorzystania z oferowanej przez Ciebie usługi. Monitoruj efekty! Bez mierzenia efektywności nie osiągniesz sukcesu w emarketingu, bo nie ma innego sposobu na regularne sprawdzanie, co działa, a co należy zmienić.
Źródło: prasoweinfo.pl