Polacy chcą wiedzieć więcej, by zdrowo się odżywiać

Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych i chcą wiedzieć więcej o żywności, którą kupują. To główny wniosek z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą INQUIRY we współpracy z ITBC Communication. Konsumenci interesują się zwłaszcza składem produktów i ich działaniem prozdrowotnym. Skąd czerpią wiedzę o żywności? Przede wszystkim z etykiet i od rodziny, ale za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy uznają lekarzy i dietetyków.

Najważniejszy – skład produktu

Czy Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych? Agencja badawcza INQUIRY, we współpracy z ITBC Communication, zapytała o to konsumentów podczas badania „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji”. Zdecydowana większość respondentów – bo aż 91% – odpowiedziała pozytywnie. Najważniejszy dla nich okazał się skład produktu – 90% badanych sprawdza, czy dana żywność zawiera jakieś dodatki. Równie istotne dla osób, które wzięły udział w badaniu, było działanie prozdrowotne produktu (83%) i zawartość składników odżywczych (82%). Konsumenci interesują się też krajem pochodzenia żywności (74%) i sposobem jej produkcji – 76% badanych chciałoby wiedzieć, czy dany produkt został wyprodukowany w sposób tradycyjny.

Polacy czytają etykiety

Głównym źródłem wiedzy o produktach spożywczych są dla konsumentów etykiety na opakowaniach. Sprawdza je ponad połowa respondentów. Wśród ważnych źródeł informacji o żywności respondenci wymieniają też programy telewizyjne o tematyce kulinarnej (32%), znajomych i rodzinę (30%) oraz internet – strony tematyczne, np. kulinarne (29%).

Po poradę – do lekarza!

Za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy o produktach spożywczych konsumenci uważają porady lekarzy i dietetyków (41%). Wysoko na skali wiarygodności plasują się też etykiety na opakowaniach produktów (38%) i porady znajomych/rodziny (34%). Polacy ufają też stronom internetowym (27%)
oraz programom telewizyjnym poświęconym tematyce kulinarnej (25%).

– Polscy konsumenci stykają się z mnóstwem informacji na temat produktów spożywczych i sami przyznają, że trudno im jest odróżnić, które z nich są wiarygodne. Sytuacji nie ułatwiają zmieniające się mody, a także działalność wszelkiego rodzaju samozwańczych „ekspertów”. Tymczasem potrzeba wiedzy jest ogromna. Chcemy wiedzieć, czy to, co jemy, jest zdrowe dla nas i dla naszych dzieci. Mając poczucie coraz większego zanieczyszczenia środowiska, szukamy oazy naturalności. Wnikliwe czytanie etykiet to już norma, a coraz częściej z pomocą przychodzą nowe technologie – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu w Inquiry.

O raporcie

Raport „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji” obejmuje wyniki ankiety internetowej zrealizowanej przez agencję badawczą INQUIRY na panelu YouGov, we współpracy z ITBC Communication, w maju 2019 roku, na próbie ogólnopolskiej 551 osób.

O Inquiry

Agencja badawcza Inquiry prowadzi badania konsumenckie dla sieci sklepów i centrów handlowych. Dostarcza informacji niezbędnych do stworzenia strategii marketingowej, monitoruje trendy i postawy konsumenckie oraz wspiera ekspansję firm w Polsce i za granicą.

Więcej informacji: www.inquiry.com.pl

 

O ITBC

ITBC Communication jest agencją komunikacji marketingowej, działającą na rynku od 1999 roku. Firma posiada bogate doświadczenie w zakresie public relations, komunikacji korporacyjnej, relacji inwestorskich, organizacji eventów oraz działań digital.

Agencja skupia się na gruntownym poznaniu swoich klientów i ich środowiska biznesowego, dzięki czemu jest ceniona za rzetelność i merytoryczne przygotowanie konsultantów. Obecnie zatrudnia ponad 20 specjalistów oraz realizuje kampanie komunikacyjne dla kilkudziesięciu firm z różnych branż.

Więcej informacji: http://www.itbc.pl

 

 

 

 

Show Buttons
Hide Buttons