Polacy doceniają Muszyniankę

Od lat zajmuje czołowe miejsce wśród najchętniej kupowanych wód mineralnych przez Polaków. Wydobywana w najczystszym ekologicznie regionie, polecana jest m.in. sportowcom. O działaniu prozdrowotnym Muszynianki oraz o budowaniu świadomości dotyczącej spożywania wody opowiada Ryszard Mosur, Prezes Zarządu Spółdzielni Pracy „Muszynianka”.

Gratuluję prestiżowej nagrody Polish Exclusive. „Muszynianka” ma już ponad 60 lat i należy do topowych wód mineralnych na rynku, mimo ogromnej konkurencji ze strony globalnych koncernów. To również przykład marki, która doskonale poradziła sobie z przemianą ustrojową. Jak sądzi Pan, co przeważyło o sukcesie?

Bardzo dziękuję. Sukces Muszynianki to składowa pierwiastka ludzkiego i wysokiej jakości produktu. Z pewnością naszym najważniejszym zasobem są ludzie i to dzięki ich zaangażowaniu działamy tak dobrze. Staramy się, aby relacje w Spółdzielni były jak najlepsze, co przekłada się na efektywność, a co za tym idzie wysoką pozycję rynkową. Naszą niekwestionowaną dumą jest wysoka jakość sprzedawanej przez nas wody. Muszynianka jest naturalnym źródłem cennym biopierwiastków, które dostarczają organizmowi związków niezbędnych do prawidłowego rozwoju. Chętnie angażujemy się też w życie lokalnej społeczności, wspierając jej rozwój. Działamy proedukacyjnie, kierując nasze działania do wszystkich grup odbiorców. Począwszy od dzieci, skończywszy na dojrzałych i świadomych konsumentach.

Dziś konkurują Państwo z zachodnimi gigantami, jak Kropla Beskidu, Żywiec i Nałęczowianka. Co jest siłą marki, pozwalającą od lat utrzymać się w czołówce mimo takich rywali?

Polski rynek wód mineralnych jest silnie konkurencyjny, co jeszcze bardziej motywuje nas do działania. Muszynianka wyróżnia się m.in. istotną dla konsumenta dostępnością oraz wysoką mineralizacją. Pierwiastki najlepiej przyswajamy z wody, dlatego to dobre źródło ich codziennego uzupełnienia. Polski konsument jest coraz bardziej świadomy i wymagający, a jego zakup nie jest już przypadkowy. Polacy doceniają jakość Muszynianki. Cieszymy się, że coraz chętniej kupują naszą wodę.

Promują Państwo „Muszyniankę” jako produkt prozdrowotny. Jakie zalety ma woda, co ją odróżnia od konkurencji?

Muszynianka z pewnością wyróżnia się jakością. Jak już wcześniej wspomniałem, wysoki poziom pierwiastków, takich jak magnez, wapń, potas czy sód to uzupełnienie codziennego zapotrzebowania organizmu na te minerały i naturalne źródło zdrowia i dobrego samopoczucia. Nasi klienci są tego świadomi, dlatego dla nich wybór naszej wody jest prosty. To dla nas ogromy sukces.

W porównaniu z innymi krajami europejskimi spożycie wody butelkowanej w Polsce jest stosunkowo niskie. Czemu tak trudno nam się przekonać do jej picia? Czy zachęcają Państwo Polaków do picia wody?

Mimo licznych akcji społeczno-edukacyjnych, prowadzonych przez producentów wody, wciąż odczuwamy w Polsce duży deficyt wiedzy na temat nawadniania organizmu, konieczności picia wody od najmłodszych lat. Korzystając z tej niszy, stworzyliśmy Akademię Zdrowia Muszynianki i Strefę Zdrowia Muszynianki.

Akademia, to platforma edukacyjna, w której każdy znajdzie informacje na temat zdrowia, samopoczucia, żywienia, zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej. Strona www.akademiazdrowiamuszynianki.pl dedykowana jest maluchom, młodzieży i dorosłym. Do współpracy merytorycznej przy tym projekcie zaprosiliśmy psychologów żywienia, dietetyków i sportowców. Dzięki ich zaangażowaniu dostarczamy Polakom fachowej i użytecznej wiedzy. Dbamy o przystępną formę i bieżące aktualizowanie  publikacji.

Strefa Zdrowia Muszynianki to projekt skierowany do najmłodszych konsumentów i ich opiekunów. Wykorzystaliśmy w naszych działaniach siłę oddziaływania grupy rówieśniczej dzięki czemu łatwej nam było zachęcać  najmłodszych do picia wody. Akcja odniosła sukces.

Co dzień zachęcamy Polaków do picia wody z naszą aplikacją mobilną „Muszynianka – pij wodę!”. Aplikacja jest intuicyjna, w pełni spersonalizowana – uwzględnia parametry użytkownika, takie jak wiek, płeć, waga czy tryb życia. Skoro na wodzie znamy się najlepiej – wykorzystujemy to, pojawiając się w smartfonach naszych konsumentów! „Muszynianka – pij wodę” dostępna jest dla telefonów z oprogramowaniem Android i iOS. Można ją pobrać na stronie www.muszyniankapijwode.pl

Organizacje pozarządowe prowadzą dość intensywne działania, aby przekonać Polaków do picia wody z kranu. Zapewniają, że jest to wybór równie korzystny dla zdrowia, co woda butelkowana, a bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Widzi Pan zagrożenie w takich działaniach?

Zdajemy sobie sprawę z tego faktu, ale nie czujemy zagrożenia. Świadomy Polak wie, że najpotrzebniejsze minerały znajdzie wyłącznie w najwyższej jakości wodzie mineralnej takiej, jak Muszynianka.

W ubiegłym roku zainwestowali Państwo w rozbudowę zakładu w Musznie i nową linię produkcyjną. Jakie plany wiążą się z nową produkcją?

Rozbudowa zakładu to odpowiedź na ciągły wzrost zainteresowania konsumentów naszą wodą. Dzięki tej inwestycji zwiększymy produkcję, a tym samym sprzedaż Muszynianki. Co z kolei zaowocuje dalszym rozwojem marki i jej popularyzacją wśród Klientów, którzy jeszcze ostatecznie nie zdecydowali, którą wodę wybrać.

Dziękuję za rozmowę.

Agata Cupriak

Zapisz

Show Buttons
Hide Buttons