POSTAWILI NA JEDNĄ KARTĘ I OSIĄGNĘLI SUKCES. A WSZYSTKO PO TO, BY INNI MOGLI SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE

Po raz pierwszy zobaczyli je w Niemczech, gdzie studiowali prawo i ekonomię. Od razu dostrzegli w nich dużą wartość merytoryczną i nieocenioną pomoc w nauce, a do głów natychmiast przyszło im mnóstwo pomysłów, jak można by je ulepszyć, zmodyfikować i w nowej odsłonie wprowadzić na polski rynek. Od słów przeszli do czynów i tak 15 lat temu czwórka przyjaciół: Sławek Kuchta, Patrycja Wojsyk, Kinga Perczyńska oraz Jacek Perczyński upowszechniła w Polsce system nauki znany od lat 70. ubiegłego wieku – nauki za pomocą fiszek. Z zestawów do nauki języków obcych oraz kompetencji miękkich korzysta już ponad 2 miliony Polaków, a treści tworzą eksperci w swoich dziedzinach – m.in. Piotr Bucki, Rafał Żak czy Artur Jabłoński.

Historia Wydawnictwa Cztery Głowy, należącego do dwóch par: Patrycji Wojsyk i Sławka Kuchty oraz Kingi i Jacka Perczyńskich, to przyjaźń wystawiona na próbę, determinacja, wytrwałość i wiara w sukces. To także lekcja pokory i cierpliwości – której w świecie szybkich i błyskotliwych karier tak wielu osobom dziś brakuje.

Co cztery głowy, to nie jedna!

Cztery mocne osobowości, połączone wspólną misją oraz pasją i marzeniem, by pomóc innym w efektywnej, a jednocześnie przyjemnej nauce za pomocą skutecznego narzędzia – małych karteczek zwanych fiszkami. Perfekcja, Porządek, Opanowanie i Kreacja – dzięki temu, że cała czwórka ma tak różne kompetencje, uzupełnia się doskonale i tworzy zgrany zespół.

Aby w ogóle móc studiować w Niemczech, musieliśmy udowodnić doskonałą znajomość języka niemieckiego, ale później, już jako studenci, mieliśmy także możliwość nauki innych języków – hiszpańskiego, francuskiego, włoskiego, rosyjskiego, a nawet – fińskiego! A to dodatkowo dało nam szansę studiowania na innych europejskich uniwersytetach – w ramach programu ERASMUS. Ten studencki czas ukształtował nasze podróżnicze i językowe DNA – mówi Sławek Kuchta, jedna z czterech głów Wydawnictwa Cztery Głowy. I dodaje: Po studiach wróciliśmy do Polski i postawiliśmy wszystko na jedną kartę. Oszczędności nasze i naszych rodzin zainwestowaliśmy w popularyzację fiszek. Przekonaliśmy się na własnej skórze, jak duży potencjał tkwi w tych niepozornych karteczkach, w całym systemie nauki z kartoteką autodydaktyczną, i poczuliśmy, że po prostu musimy powiedzieć innym, że nauka może być przyjemna i dawać przy tym znakomite efekty.

Wiara w sukces projektu oraz przyjaźń pozwoliły przejść nawet najtrudniejsze etapy rozwoju firmy. A początki były trudne – inwestycja zaczęła się zwracać dopiero po dwóch–trzech latach. Sam sklep fiszki.pl powstał już w 2003 r., ale prawdziwą popularność zyskał dopiero pięć lat później, kiedy to fiszki pojawiły się w domach w całej Polsce jako dodatek do jednej z codziennych gazet. Wtedy także pojawiła się konkurencja, zachęcona sukcesem młodego wydawnictwa.

Mimo trudnych chwil Cztery Głowy nie poddały się i postanowiły wyróżnić się jakością – i to był strzał w dziesiątkę. Dziś tworzą już rozpoznawalną markę, która gwarantuje doskonałą jakość publikacji edukacyjnych.

Najlepsza jakość fiszek – gwarantem sukcesu!

Cel i misja zespołu tworzącego fiszki to sama esencja: szybka i skuteczna nauka. Wychodząc naprzeciw potrzebom uczących się zespół redakcyjny wciąż zmienia i doskonali wszystkie publikacje, aby jeszcze lepiej służyły użytkownikom fiszek. Dostępne są m.in. nagrania audio z funkcją SPELL wyświetlającą słówka na ekranie odtwarzacza, program PC, zamykane pudełko do nauki MEMOBOX® czy etui na fiszki. Ci, którzy posiadają już pudełko MEMOBOX®, mogą kupować tańsze fiszki – w wersji EKO – tylko z nagraniami i programem PC.

Aktualnie za pomocą opracowanych przez nas fiszek można się nauczyć 13 języków oraz 8 kompetencji miękkich. Treści zawarte na fiszkach oraz dostępne na platformie online są efektem pracy ponad 40 autorów i konsultantów. Cały zespół wytrwale pracuje, aby dostarczyć najlepszych narzędzi miłośnikom języków obcych – takim jak my, a także tym, którzy dzięki fiszkom zaczynają wierzyć w swoje umiejętności do nauki języków – mówi Patrycja Wojsyk, redaktor naczelna Wydawnictwa Cztery Głowy. Dodaje też: Wiemy, że forma przekazywanej wiedzy wpływa na skuteczność jej przyswajania, a wspomagające narzędzia bywają bezcenną pomocą. Właśnie dlatego dodaliśmy do fiszek Memobox, dzięki któremu nauka przybiera formę quizu. Gwarantuje też optymalną liczbę powtórek całego materiału: ten łatwiejszy powtarzamy rzadziej, ten trudniejszy częściej.

Przed zespołem Wydawnictwa Cztery Głowy kolejne wyzwania. Na półkach księgarń pojawią się wkrótce nowe zestawy fiszek, m.in. Angielskie idiomy czy Język angielski dla seniorów, a jesienią – cztery nowe tytuły z serii Kompetencje XXI wieku. Dzięki skuteczności tych małych kartoników coraz więcej miłośników podróży i języków obcych ma szansę przyswoić nową wiedzę w sposób przyjemny i zakończony sukcesem.

Więcej informacji: https://www.fiszki.pl

Show Buttons
Hide Buttons