Zalety outsourcingu funkcji administracyjnych

Outsourcing jest znanym na całym świecie systemem wykorzystywania źródeł zewnętrznych. Staje się on także coraz bardziej popularnym rozwiązaniem w Polsce. Jakie są zalety korzystania z tego rozwiązania? Co może zyskać klient, a co potencjalny pracownik? Na te pytania odpowiada Anna Wrześniak, Sale & Service Delivery Manager w People.

Outsourcing to wydzielenie ze struktury organizacyjnej danej firmy części realizowanych przez nią funkcji i przekazanie ich do wykonania zewnętrznym podmiotom. Jego istotą jest długoterminowa współpraca polegająca na zlecaniu zewnętrznemu podmiotowi realizacji określonych zadań. Często outsorcowane funkcje to te związane z administracyjną obsługą biura. Dotyczą przede wszystkim takich obszarów jak recepcja, kadry, płace, księgowość, obsługa klienta, sprzedaż, marketing etc. Z doświadczenia firmy People wynika, iż niejednokrotnie są to funkcje szyte na miarę – bardzo precyzyjnie dostosowywane do zwiększenia efektywności określonego obszaru biznesowego.

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny ze względu na liczne korzyści, jakie przynosi firmom. Przede wszystkim korzystają z niego korporacje, które najczęściej zatrudniają u siebie specjalistów na kluczowe stanowiska, a wsparcie konkretnych działów zlecają na zewnątrz firmom mogącym zrobić to lepiej jakościowo. Dzięki outsourcingowi Klient zdejmuje z siebie część obowiązków a poszczególni managerowie czy dyrektorzy mogą skoncentrować się na swoich najważniejszych zadaniach. Niewątpliwie wpływa to na optymalizację realizacji projektów – mówi Anna Wrześniak, Sale & Service Delivery Manager w People.

Jakie są więc najważniejsze zalety wynikające z outsorcowania usług administracyjnych? Z pewnością oszczędność czasu. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma nie musi szukać odpowiedniego kandydata na dane stanowisko i brać udziału w czasochłonnych procesach rekrutacyjnych. Outsourcing określonych funkcji umożliwia także optymalizację struktury kosztów oraz daje pewność pełnego bezpieczeństwa prawnego w zatrudnieniu. Jest idealnym rozwiązaniem dla firm poszukujących profesjonalnego wsparcia. Sprawdzi się w przypadku klientów chcących optymalizować koszty oraz mieć zaopiekowane procesy związane z płynnym funkcjonowaniem firmy (oczywiście w zależności od outsourcingowanej funkcji).

Outsourcing usług administracyjnych jest także ciekawym rozwiązaniem dla samych pracowników biorących udział w projektach outsourcingowanych. Niektóre rekrutacje są bowiem prowadzone jedynie poprzez firmy HR oraz jedynie jako funkcje zewnętrzne właśnie. To oznacza, że kandydaci nie mieliby możliwości aplikowania na dane stanowisko w inny sposób. Dzięki outsorcingowi kandydaci zyskują też możliwość rozwoju doświadczenia w dużych organizacjach oraz dostęp do różnego rodzaju szkoleń.

W People do każdej współpracy podchodzimy w sposób indywidualny, dopasowując rozwiązania na miarę potrzeb klienta. Ogromną wagę przykładamy także do zadbania o osoby, które zatrudniamy w ramach usług outsourcingowych – nie tylko dokładamy wszelkich starań, aby dopasować je do odpowiednich organizacji, ale też zapewniamy im umowę o pracę, benefity pozapłacowe, szkolenia czy kursy językowe. Dzięki temu udaje nam się nawiązać długofalową współpracę, opartą na zaufaniu i zadowoleniu – dodaje Anna Wrześniak.

 


Anna Wrześniak, Sale & Service Delivery Manager w People
Od 16 lat związana z branżą doradztwa personalnego. W People odpowiedzialna za pozyskiwanie klientów, koordynację, zarządzanie zespołami i kluczowymi projektami z outsourcingu usług administracyjnych. Współpracowała z największymi polskimi i zagranicznymi firmami przy nawiązywaniu współpracy oraz implementacji usług. Absolwentka kierunku Handel Zagraniczny Wyższej Szkoły Handlu i Prawa w Warszawie oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Pracy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

O People:
People to firma specjalizująca się w kompleksowej rekrutacji i doradztwie personalnym, która powstała w 1998 roku w Warszawie. Jej założycielami są Lucyna Pleśniar oraz Sebastian Popiel. Misją firmy jest zmiana tradycyjnego podejścia Human Resources w nowoczesne Human Relations, które pozwala na zbudowanie mostu pomiędzy klientami a kandydatami. Ich filarem są pro aktywność, responsywność i skuteczność spojone partnerstwem. People świadczy usługi w zakresie rekrutacji, outsourcingu procesów oraz pracy tymczasowej. Firma działa w obszarach: finanse, bankowość, ubezpieczenia, prawo, SSC/BPO, IT, HR, administracja, sprzedaż, marketing oraz obsługa klienta. W ramach spółki Horton International Poland świadczy również usługi executive search.

 

Źródło: biznes.newseria.pl

Show Buttons
Hide Buttons