Broszury reklamowe jako forma marketingu bezpośredniego

 

Zaletą broszur reklamowych jest to, że stanowią one formę marketingu, która trafi wprost do wytypowanych grup klientów. Pomimo rozwoju nowoczesnych form promocji warto pamiętać o tych tradycyjnych, takich jak broszury, posiadają one bowiem zalety, które mają duże znaczenie w osiągnięciu sukcesu sprzedażowego.

Broszura, czyli co?

Broszura to wyrób poligraficzny cechujący się małą objętością treści. Jest większa niż ulotka, ale mniejsza niż katalog. To forma umożliwiająca przekazanie treści informacyjnych, promocyjnych czy biznesowych. Najpopularniejsze są broszury składane. W broszurach możemy odpowiednio wyeksponować komunikat poprzez dobór kolorów, projekt typograficzny, ciekawe ilustracje, zdjęcia, odpowiedni rozkład treści w stosunku do całej kompozycji. Broszura powinna być czytelna, poręczna i estetyczna. Odbiorca musi zwrócić na nią uwagę i ją zapamiętać. Ważne, aby broszury reklamowe były spójne z tożsamością wizualną marki. Dzięki temu mogą stać się skutecznym pomostem pomiędzy odbiorcą a nadawcą. 

Broszury reklamowe to nie relikt przeszłości

Wiele osób myśli, że współcześnie warto ograniczyć komunikację marketingową do przestrzeni elektronicznej. W przypadku wielu firm i marek takie działanie przyniesie poważne straty. Zaletą papierowych form promocji jest to, że trafiają wprost do rąk odbiorcy, a dzięki swojej drukowanej formie u niektórych wzbudzają większe zaufanie niż reklamy prezentowane na ekranach. Materialność broszur umożliwia aktywizację zmysłu dotyku, a w niektórych przypadkach również zapachu. To zwiększa zaangażowanie odbiorcy w odbiór komunikatu, a dzięki temu w jego treść. Broszury reklamowe pozwalają na wyodrębnienie przekazu spośród natłoku informacji, z którym mamy do czynienia w internecie. Broszura jest jedna, spoczywa w rękach odbiorcy i prezentuje mu się w całej swojej namacalności. 

Ważny jest każdy detal

W przygotowaniu broszury należy zadbać o to, aby treść była czytelna i poprawna językowo. Ważne są także aspekty estetyczne. Broszura musi być atrakcyjna wizualnie, oryginalna oraz przyjemna w odbiorze. Nikt nie będzie chciał obcować z brzydkimi rzeczami. Warto pomyśleć o odpowiednim doborze papieru. Broszura jest dotykana przez odbiorcę, więc musi być też przyjemna w dotyku. Podczas wyboru papieru musimy zwrócić uwagę na jego fakturę, wytrzymałość, odporność na warunki zewnętrzne oraz jakość. Jeśli nasze broszury będą prezentowane na świeżym powietrzu, to lepiej jest je zabezpieczyć, tak aby były odporne na deszcz i zabrudzenia. Jeśli ważnym aspektem tożsamości marki jest ekologia i dbanie o środowisko, to broszury powinny być wykonane z ekologicznego papieru. Pozostałe kwestie zależą od tego, jakie informacje chcemy przekazać i komu. 

 

Show Buttons
Hide Buttons