Czego pragną KOBIETY?

To pytanie zaprząta ludzkość od stuleci. I tak, jak zmieniają się epoki, zmieniają się kobiety, a wraz z nimi ich potrzeby i oczekiwania. Jeszcze kilka lat temu temat eventów dla kobiet wracał dwa razy w roku, z okazji Dnia Kobiet i Dnia Matki. Dziś, coraz częściej, organizujemy wydarzenia i wyjazdy tylko dla pań. Kobiety chcą się uczyć, bawić, poznawać świat, a nade wszystko odpoczywać od codziennych obowiązków. Czego więc w wydarzeniach i wyjazdach pragną kobiety?

Przychodzi kobieta do event/incentive managera …

I dokładnie wie czego chce. Od wielu lat obserwuję rynek eventów i wyjazdów. I widzę, że kobiety zazwyczaj doskonale wiedzą czego potrzebują, co chcą robić w czasie swojego spotkania, czy wyjazdu. Wystarczy je o to zapytać. W wielu przypadkach nie trzeba nawet pytać, bo często do agencji trafia bardzo sprecyzowane zapytanie czy brief. Jeśli panie organizują coś dla siebie, dokładnie wiedzą, czego szukają. Jeśli firma wysyła je na szkolenie, z pewnością poświęcą mnóstwo czasu, żeby wybrać coś praktycznego, bądź coś, o czym zawsze marzyły, a często nie miały możliwości zrealizować. Zadaniem event managera jest doradzać i poszukiwać najlepszych alternatyw, które spełnią ich oczekiwania i potrzeby. Na co dzień widzę, że kobiety są klientem bardzo wymagającym, są też zdyscyplinowane i sumienne. Tego samego oczekują od współpracowników, z którymi realizują spotkanie.

Event/Incentive manager też kobieta

Coraz częściej liderkami rynku wydarzeń i wyjazdów w naszym kraju stają się kobiety. To one coraz śmielej realizują swoje cele, a niejednokrotnie zasiadają na najważniejszych stanowiskach w firmach czy stowarzyszeniach. I wcale mnie to nie dziwi. Od wielu lat obserwuję, że kobiety eventów to zazwyczaj osobowości o silnych charakterach. Są świetnymi organizatorkami, dbającymi o najmniejsze szczegóły. Mają charyzmę i z precyzją wodza zarządzają nawet największymi przedsięwzięciami. Potrafią świetnie planować i sprawnie podejmować decyzje. Z drugiej strony są wspaniałymi i wyrozumiałymi towarzyszkami. Często jednak stoją trochę z boku, nie grzeją się w blasku fleszy. A spełnienie i radość, daje im poczucie, że ich event/incetive „chodzi jak dobrze naoliwiona maszyna”. I tak jak każda z nas jest inna, każda ma inne pasje, tak różnorodne są wydarzenia i wyjazdy, które organizujemy.

Klimatycznie i bezpiecznie

Wróćmy jednak do pytania, czego pragną kobiety. Dla kobiet bardzo ważne jest miejsce, do którego je zaprosimy. Ważne, żeby było komfortowe i przytulne. Jako kobiety cenimy możliwość przebywania w ładnym otoczeniu. Lubimy też dobrze i zdrowo zjeść, oraz wypić pyszną kawę w miłym towarzystwie. I tak jak każda z nas jest inna, tak dla jednych klimatyczne jest malutkie schronisko na końcu świata, dla innych najnowocześniejszy hotel pośrodku mazurskich jezior. Nie ma gotowych schematów. Każda z grup jest inna i każda, bez względu na to czy kobieca, czy męska, wymaga od nas indywidualnego podejścia.

Często w rozmowach z kobietami pojawia się temat bezpieczeństwa i myślę, że dla wielu pań, jest on kluczowy przy wyborze kierunku podróży. Dotyczy to przede wszystkim wyjazdów zagranicznych. Chcemy czuć się bezpiecznie, nie lubimy być zaczepiane czy nagabywane.

Kobiety nie przepadają też za tłocznymi i głośnymi lokalizacjami czy destynacjami. Lubią oczywiście świetną zabawę, imprezy i koncerty. W tym wszystkim pojawia się jednak ważne słowo „równowaga”. I tak wieczorna impreza przeplata się ze spokojnym porankiem i zabiegami spa, ekstremalne szkolenie ze spokojną kolacją w zacisznym miejscu. W myśl zasady „coś dla ciała, coś dla ducha” – w wyjazdach dla Pań jest czas i na zabawę, i na odpoczynek.

Kobiety lubią …

To samo co mężczyźni. W kontekście eventów, nie różnimy się od siebie aż tak bardzo. I być może jeszcze kilka lat temu chętniej wybierałyśmy spokojne wyjazdy do spa. Dziś jednak w czasie wydarzenia stawiamy na trzy elementy: wiedzę, dobrą zabawę i odpoczynek. Jako kobiety jesteśmy przyzwyczajone do działania, nie lubimy siedzieć bezczynnie, szkolimy się więc w gotowaniu, szyciu, śpiewaniu czy innych aktywnościach. Są też oczywiście panie, które potrzebują „poczuć” event. Dla nich mamy szkolenia z ratownictwa, wspinaczkę, nurkowanie, skoki ze spadochronem, jazdy na torze, loty balonem czy żeglarstwo. Lubimy próbować nowych rzeczy, robić, coś czego nigdy wcześniej nie robiłyśmy, eksperymentować.

Często w takie kobiece wydarzenie wplatamy motywacyjny element w postaci spotkania z ciekawą osobistością, wystąpienia, warsztatu czy szkolenia.

Tylko dla kobiet

W czasie wyjazdów kobiety poszukują spokoju, komfortu i bezpieczeństwa. I coraz chętniej uczestniczą w typowo kobiecych spotkaniach. I zdaje się, że tak jak przez setki lat ważne były dla nas kobiece kręgi, tak wracamy do tamtych tradycji tworząc miejsca i wyjazdy wyłącznie dla pań. W ofertach biur podróży coraz częściej pojawiają się tego typu propozycje, nie dziwią nas też hotele czy obiekty stworzone z myślą o kobietach. Dwa lata temu świat obiegła informacja, że amerykanka Kristina Roth stworzyła wyspę, na którą wstęp mają tylko kobiety. Zauważyła ona, że często w wakacyjnych kurortach, kobiety nie czują się w pełni komfortowo, a związane jest to z … obecnością mężczyzn. Rozpoczęła więc realizację projektu „SuperShe Island”. Pomysł ten okazał się strzałem w dziesiątkę, mimo wysokiej ceny pobyty na wyspie cieszą się ogromną popularnością. A, żeby się na nią dostać trzeba wcześniej zaaplikować i zostać przyjętą.

Świat eventów dla kobiet zmienia się tak samo jak zamieniają się współczesne kobiety. Chcemy się uczyć, bawić, zwiedzać świat, a nade wszystko potrzebujemy chwili dla siebie i odpoczynku, od codziennych obowiązków. I tak jak każda z nas jest inna, tak każda znajdzie te elementy w zupełnie innych miejscach i okolicznościach. Jeśli chcecie wiedzieć, czego w eventach czy wyjazdach typu incentive travel pragną kobiety. Po prostu je o to zapytajcie.

 

Olga Krzemińska – Zasadzka, Managing Director Agencji POWER, Prezes Stowarzyszenia SOIT /Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel/

 

Zdjęcia: Agencja POWER

 

Show Buttons
Hide Buttons