Dlaczego networking na wydarzeniu biznesowym jest ważny?

 

Czym jest networking? Słownikowo to proces wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości, prowadzony dzięki korzystnej sieci wzajemnych kontaktów. Co zrobić, by jak najlepiej rozwinąć dzięki niemu biznes?

Aktywne budowanie sieci kontaktów jest jedną z podstaw rozwoju zawodowego, a także poszczególnych biznesów. Networking pomaga pozyskiwać partnerów i klientów handlowych, jednocześnie dając podstawy do dbania o relacje, które dzięki niemu mogą stać się długofalowe. Daje również bazę do budowy przestrzeni służącej do konfrontowania swojego pomysłu biznesowego z kimś bardziej doświadczonym.

Networking – największe zalety

Jako narzędzie biznesowe networking ma wiele zalet.

Wzmacnianie relacji

Networking nie jest wyłącznie narzędziem do zyskania. To tak naprawdę wymiana obopólnych korzyści tak, by obie strony widziały sens kontynuowania relacji. Sukces dwóch kontrahentów jest tu wartością podstawową. Jego perspektywiczne działanie również w przyszłości może przynieść korzyści – na przykład przy zmianie pracy.

„Burza mózgów”

Mówi się, że co dwie głowy to nie jedna. To samo odnosi się do biznesu i procesu jego łączenia. Skutecznie przeprowadzony networking pomoże w wymianie informacji, doświadczeń i pomysłów, które mogą usprawnić oba biznesy.

Lepszy wizerunek

Regularne uczestnictwo w branżowych meetingach i networkingu pozwala na stworzenie bardziej pożądanego w biznesie wizerunku. Przedsiębiorca jest dzięki temu postrzegany jako osoba otwarta, gotowa na rozszerzanie sieci kontaktów, godna zaufania i jako ta, która pierwsza „Wyciąga dłoń”, by rozpocząć współpracę. To w biznesie cechy wysoce cenione.

Otwartość na nowe możliwości i pomoc

Dobrze przeprowadzony networking może otworzyć drzwi do nowych możliwości biznesowych, przyczynić się do rozwoju zawodowego i osobistego lub – po prostu – pomóc zdobyć dodatkową wiedzę. Daje dostęp do nowych ofert pracy, a dzięki możliwości bezpośredniego skierowania aplikacji do właściwej osoby, ułatwia też znalezienie pracy z polecenia.

Pięć podstawowych zasad networkingu

Po pierwsze, każdy uczestnik meetingu powinien się do niego przygotować. Co się za tym kryje? Sprawdzenie, jacy przedstawiciele firm będą w nim uczestniczyć. Dzięki temu odwiedzający będzie w stanie jeszcze przed spotkaniem określić, które przedsiębiorstwa są w kręgu jego biznesowych zainteresowań. Po drugie, znaczenie ma także cel networkingu. Może być on liczbowy – nawiązanie konkretnej liczby relacji – albo jakościowy (skupienie się na mniejszej grupie kontaktów na rzecz skupienia się na ich zażyłości).

Ważne jest również, by pamiętać, że zawsze liczy się pierwsze wrażenie. Warto przygotować sobie 20-30 sekundowy „speech”, który nie tylko powie kim dany uczestnik jest od strony zawodowej, ale również podkreśli jedną, dwie prywatne cechy, za które można go polubić. Nie można również zapomnieć o tym, by maksymalnie wykorzystywać możliwości networkingu i starać się zamienić z większością uczestników choć kilka słów. Podobnie istotna jest próba podtrzymania kontaktu po networkingu – przykładowo skontaktowanie się przez platformy branżowe typu LinkedIn.

Idealną okazją do sprawdzenia swoich umiejętności networkingowych i nawiązania wartościowych relacji biznesowych będzie Company Managment Congress. Odbędzie się on już 28 września w Warszawie.

Więcej informacji: companymanagement.pl

Show Buttons
Hide Buttons