JAK FILIŻANKA AROMATYCZEJ KAWY MOŻE WSPIERAĆ WELLBEING PRACOWNIKA W BIURZE

 

„Czas pandemii i tak zwanej „nowej rzeczywistości” to cenna lekcja tego, jak umiejętnie pielęgnować wewnętrzną równowagę i dobrostan psychofizyczny, aby uzyskać odporność na stres i mieć energię do działania. Chcąc zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie, szczególnie teraz, gdy jest wiele niewiadomych i ograniczeń, warto sięgnąć do zasad wellbeingu” – przypomina psycholog Maria Rotkiel. Można zacząć od filiżanki kawy, wypitej bez pośpiechu, by oddać się chwili refleksji lub rozmowy. Takie małe rytuały wpływają na kondycję psychofizyczną oraz motywację do działania. Nowy profesjonalny ekspres Nespresso Momento Coffee & Milk zadba o idealną kawę, by dobrze rozpocząć każdy dzień i każdą rozmowę.

Wellbeing stał się ważnym trendem w zarządzaniu ludźmi – w centrum zainteresowania stawia dbałość o dobre samopoczucie pracowników. Temat jest na tyle ważny i popularny, że Instytut Gallupa wraz z firmą Healthways opracowali wskaźnik „Wellbeing Index”, który mierzy pięć kluczowych elementów zapewniających poczucie zadowolenia i spełnienia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Są to:
poczucie sensu, czyli chęć realizacji celów zawodowych i lubienie tego, co się robi,
relacje ze współpracownikami: przyjazna atmosfera, dobre kontakty opierające się na wzajemnej życzliwości, otwartości, szczerości i zaufaniu,
społeczność i poczucie wspólnoty w miejscu pracy, co przekłada się na poczucie dumy z bycia częścią firmy, na głębsze więzi ze współpracownikami,
stan fizyczny, czyli dobre zdrowie i pozytywna energia pozwalające na codzienne wykonywanie zadań, a także zdrowe odżywianie,
finanse, które mają znaczenie dla bezpieczeństwa finansowego i poczucia stabilizacji, jak również przekonanie, że wynagrodzenie pracownika jest adekwatne do pełnionych przez niego obowiązków.

Bardzo trudno jest osiągnąć dobrostan na każdym z tych poziomów. Warto mieć również na uwadze, że różne elementy mogą być mniej lub bardziej ważne na różnych etapach kariery zawodowej. Dlatego kluczem do sukcesu wydaje się być dążenie do równowagi, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

„Wellbeing w pracy to także wspierające i budujące wzajemne zaufanie relacje oraz rytm funkcjonowania, który zapewnia równowagę i dobre samopoczucie. To także uporządkowana, estetyczna i wygodna przestrzeń – mówi Maria Rotkiel, psycholog, trenerka rozwoju zawodowego i osobistego. – Aby funkcjonować w harmonijny i budujący naszą odporność psychofizyczną sposób, należy zadbać o podstawy, dlatego tak ważne są regularne przerwy w pracy pozwalające na chwile przyjemności. Jednym z najlepszych sposobów wspierających zasady wellbeingu jest przerwa na kawę. Może być ona okazją dociekawej rozmowy, może być chwilą relaksu i wyciszenia lub po prostu codziennym rytuałem pozwalającym sprawić sobie przyjemność. Codzienny dobrostan budujemy krok po kroku, a każdy przejaw zadbania o swoje zdrowie i samopoczucie to ważny element codziennej troski o siebie – dodaje.

EKSPRES DOPASOWANY DO POTRZEB
Przerwa na kawę to czas, by być bliżej siebie i swoich potrzeb, ale także okazja, by lepiej poznać kolegów czy koleżanki z pracy. Sytuacja na świecie wymusiła zmianę stylu pracy, a co za tym idzie sposobów, w jaki pije się kawę. Częściej pijemy ją w domu, rzadziej w biurze, czy kupując na wynos. Jednak wspólne spotkanie i rozmowa przy kawie dają poczucie przynależności, pomagają zbudować głębsze relacje, co jest nieodłącznym elementem naszego psychicznego dobrostanu.

Dzięki Momento Coffee & Milk przygotowanie aromatycznej filiżanki kawy Nespresso jest proste, intuicyjne i bezpieczne. Ekspres ma nowoczesny i ponadczasowy design. Elegancki dotykowy wyświetlacz w szybki i prosty sposób pomoże zaparzyć wybraną kawę czarną lub kawę z mlekiem. Na wyświetlaczu dodatkowo umieszczona jest informacja o stopniu intensywności i nutach aromatycznych każdej z 16 kaw Nespresso Professional. Pracownicy mogą także wybierać spośród 12 przepisów na kawę z mlekiem – aż 75% Polaków deklaruje, że preferuje właśnie kawę z mlekiem.

Nespresso Momento Coffee & Milk wyposażony jest także w funkcję zdalnego sterowania, która pozwala użytkownikom obsługiwać ekspres za pomocą smartfona, bez konieczności dotykania wyświetlacza, zapewniając przygotowanie kawy w sposób higieniczy i spersonalizowany. Urządzenie sprawdzi się w biurowej kuchni, jak też w pomieszczeniach konferencyjnych lub w przestrzeniach typu open space, gdzie można zaaranżować przyjemny coffee corner.

Więcej o Nespresso Momento Coffee & Milk Biuro: tutaj

NESPRESSO MOMENTO COFFEE & MILK A ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
Wysoka jakość kawy Nespresso wiąże się z odpowiedzialnością społeczną. Marka podejmuje szereg działań w ramach zrównoważonego rozwoju. Dotyczą one współpracy z plantatorami, działań dla lokalnych społeczności i troski o środowisko. Ekspres Nespresso Momento Coffee & Milk  został zaprojektowany tak, by był funkcjonalny w różnych pomieszczeniach biurowych, a jednocześnie przyjazny środowisku. Każda filiżanka Nespresso powstaje przy wykorzystaniu precyzyjnie odmierzonej ilości kawy mielonej, wody i energii elektrycznej, a aluminiowe kapsułki po zużyciu podlegają w 100% recyklingowi. Pracownicy mogą delektować się kawą wiedząc, że została ona przyrządzona zgodnie z zasadami Positive Cup Nespresso. Wizją firmy jest, aby każda filiżanka kawy Nespresso miała wartość dla społeczeństwa i środowiska, i aby do 2022 roku była neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Więcej o zobowiązaniu Nespresso „Liczy się działanie” tutaj.

***

O Nestlé Nespresso SA

Nestlé Nespresso SA jest pionierem i punktem odniesienia na rynku porcjowanej kawy najwyższej jakości. Firma współpracuje z ponad 110 tys. rolników w 15 krajach w ramach programu AAA Sustainable Quality ™, który ma na celu wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju na plantacjach i ich okolicach. Stworzony w 2003 roku we współpracy z NGO Rainforest Alliance program pozwala poprawić ilość i jakość zbiorów, zapewniając zrównoważoną produkcję kawy wysokiej jakości i poprawiając jakość życia plantatorów i ich społeczności.
Główna siedziba Nespresso znajduję się w szwajcarskiej Lozannie, a firma prowadzi działalność w 82 krajach 
i zatrudnia ponad 13 900 pracowników. W 2020 roku sieć punktów sprzedaży Nespresso obejmowała 816 butików.

Więcej informacji dostępnych jest na firmowej stronie Nespresso: www.nestle-nespresso.com

 

 

Show Buttons
Hide Buttons