Jak przenieść sprzedaż z offline do online?
Przez internet kupuje obecnie ponad 3/4 Polaków! W swojej działalności docierasz regularnie do kilkuset, a może kilku tysięcy osób. Włączając do swojej działalności sprzedaż internetową, zyskujesz miliony potencjalnych odbiorców. A teraz możesz to zrobić szybciej, prościej i sprawniej niż kiedykolwiek!
Tracisz, kiedy nie sprzedajesz w internecie!
Rynek sprzedaży internetowej jako jedna z nielicznych branż stale i dynamicznie rośnie. Jak wynika z prognozy PwC jego wartość już w 2027 roku osiągnie 187 mld zł i będzie to aż o 78 mld zł więcej niż w roku 2022. Wzrost w e-commerce notują niemal wszystkie branże, włączając w to te dla wielu z nas niestandardowe – np. medyczną i spożywczą.
Raport: „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018–2027”, przygotowany przez PwC.
Ogromne znaczenie ma zwiększający się udział handlu internetowego w całej sprzedaży detalicznej. Klienci, którzy dotychczas kupowali w Twoim sklepie, zaczynają kupować w internecie. Ich przejście do zakupów online wynika z wygody i trendu rynkowego i nawet najlepsza oferta tego nie zatrzyma.
Otwarcie sklepu internetowego jest koniecznym krokiem, który dziś pomoże Ci zwiększyć zarobki, a w przyszłości uchroni przed zamknięciem firmy działającej na rynku od lat.
Dziś do uruchomienia sklepu internetowego nie potrzebujesz wiedzy IT!
Czasy, w których do obsługi sklepu internetowego potrzebny był programista, grafik, wiedza o serwerach i szeregu zagadnień technicznych, minęły. Dziś przedsiębiorca może skupić się na tym, co najważniejsze – sprzedaży. Aktualizacjami i rozbudową o nowe funkcje zajmujemy się my – w Sky-Shop.
Do wystartowania ze sprzedażą internetową wystarczy Ci:
- domena (adres www sklepu);
- oprogramowanie Sky-Shop do sprzedaży internetowej zintegrowane z Twoim systemem magazynowym/ERP;
- podjęcie współpracy z bramką płatniczą i kurierem.
W rzeczywistości cały proces od momentu decyzji o uruchomieniu sklepu internetowego do pierwszej sprzedaży może zająć zaledwie kilka dni.
Doświadczenia, jakie zebraliśmy podczas pandemii, udowadniają, że sprawne i szybkie działanie przynosi niemal natychmiastowe korzyści.
Byliśmy zmuszeni do zamknięcia cukierni, kiedy wprowadzono nakaz pozostania w domu w połowie marca. Długo zastanawialiśmy się, jak poradzimy sobie w Święta Wielkanocne – to ważny czas w naszej branży. Postanowiliśmy wprowadzić możliwość zrobienia zakupów w naszym sklepie internetowym z możliwością dostawy do domu. Pierwsze zamówienia wpłynęły w pierwszym dniu otwarcia sklepu 1.04. I to nie prima aprilis! – mówi klientka Sky-Shop, Agnieszka Cudna z cukierni sklep.cukierniakowalscy.pl
Na przeniesieniu z offline do online skorzystają sprzedawcy B2C i B2B
Ofertę do sklepu internetowego wprowadzasz raz i… wykorzystujesz wielokrotnie. Zdjęcia, opisy, parametry produktów i wszelkie inne dane przerzucisz kilkoma kliknięciami ze sklepu do innych kanałów sprzedaży, np. na Allegro, Shopee, Empik Place. Oznacza to, że raz przygotowana oferta pojawi się w kilku, a nawet kilkunastu miejscach, w których są Twoi klienci.
Najważniejsze jest jednak to, że całość sprzedaży obsługujesz wygodnie – z jednego miejsca.
Na przeniesieniu sprzedaży do internetu skorzystają też hurtownie. Koniec z mailowym przesyłaniem katalogu produktów i żmudnym wyliczaniem rabatów. Od teraz wszystko dzieje się automatycznie – po zarejestrowaniu kontrahenta w systemie
Po uruchomieniu swojej platformy B2B otwierasz się na zupełnie nową grupę klientów – sklepy internetowe. Udostępnisz im bazę produktową wraz z wszelkimi informacjami za pomocą kilku kliknięć, co znacząco przyspieszy proces wprowadzania asortymentu do ich sklepów.
Jak sprzedaż internetowa wspiera sprzedaż lokalną?
Lokalni przedsiębiorcy często wspominają o tym, że ich walka ze sklepami internetowymi bywa nierówna. Klienci robiący zakupy w ulubionym miejscu od lat przerzucają się na zakupy internetowe z uwagi na:
- dostawę produktów pod same drzwi;
- niższą cenę np. przy zakupie w zestawie;
- możliwość robienia zakupów w dowolnym momencie – późnych wieczorem lub w dni wolne od pracy.
Uruchamiając sklep internetowy, możesz dorównać internetowej konkurencji, a nawet ją wyprzedzić! Wystarczy, że skorzystasz z funkcji dostawy lokalnej i określisz obszar, w obrębie którego dostarczenie produktów jest możliwe.
Później wystarczy zastosować kilka trików wspierających sprzedaż:
- zamów do godziny 15:00, a produkt dostarczymy tego samego dnia;
- dostawa GRATIS od kwoty 300 zł;
- zbieraj punkty lojalnościowe i wymieniaj na produkty!
Przykładowe wyróżniki sklepu internetowego na Sky-Shop
Pierwsze dostawy możesz realizować własnym samochodem tuż po zamknięciu punktu stacjonarnego. Klienci doceniają wysoką jakość obsługi klienta, chcą wspierać lokalnych przedsiębiorców, a błyskawiczna dostawa stanie się Twoim asem w rękawie.
Dostawa lokalna sprawdza się w wielu branżach. W spożywczej – klienci cieszą się ze świeżych przysmaków lokalnej produkcji; w zoologicznej – nie muszą dźwigać ciężkiej karmy– w ogrodniczej – mogą dołączyć do zakupów usługi, np. sadzenie roślin.
Co łączy czas pandemii z czasem kryzysu?
Wspólnym mianownikiem czasu pandemii i kryzysu gospodarczego jest konieczność szybkiego dostosowania się do nowych warunków. Rosnące koszty prowadzenia działalności połączone z mniejszą ilością zakupów sprawiają, że stoisz na rozdrożu. Możesz obserwować pogarszającą się kondycję firmy z boku lub przenieść sprzedaż do internetu i zwiększyć zyski.
Know-how swojej działalności już masz. Wiesz, jak sprzedawać swój asortyment, jakie są jego mocne strony i które cechy są dla klienta kluczowe – to Twoja przewaga w stosunku do osób bez doświadczenia. Wystarczy, że wykorzystasz je w miejscach, w których dotychczas nie byłeś.
Przejście do internetu w trakcie trwania pandemii Covid-19 uratowało mnóstwo firm. Czas kryzysu może wyglądać bardzo podobnie.
Najczęściej zadawane pytania przy przeniesieniu z offline do online:
- Ile kosztuje prowadzenie sklepu?
Miesięczny koszt prowadzenia sklepu z pełnym wsparciem to od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie. Cena uzależniona jest od wykorzystywanych przez Ciebie funkcji. Sklep rozwija się razem z Twoim biznesem!
- Czy otrzymam wsparcie?
Tak. W Sky-Shop wspieramy klientów na każdym etapie działalności. Zyskasz dostęp do pakietu pomocy dotyczących obsługi oprogramowania, infolinię i maila technicznego oraz wskazówki biznesowe.
- O jakich formalnościach muszę pamiętać?
Rozpoczynając sprzedaż w internecie, pamiętaj o dodaniu stosownego PKD do swojej działalności oraz kwestiach prawnych związanych z regulaminem sklepu i zgodami marketingowymi od klientów.
- Jakie formy dostawy powinien mieć sklep internetowy?
Klienci najchętniej korzystają z Paczkomatów InPost oraz dostaw kurierskich. Dodatkowe formy, np. dostawy paletowe, powinieneś dostosować do sprzedawanego asortymentu.
- Jakie formy płatności powinien mieć sklep internetowy?
Powinieneś udostępniać wszystkie najpopularniejsze formy płatności, czyli: Blik, szybki przelew i płatność kartą płatniczą. Każdą z form obsłużyć po podpięciu wybranej bramki płatniczej.
- Czy dane pomiędzy sklepem stacjonarnym i sklepem internetowym będą aktualizowane?
Tak. Integracja między sklepem internetowym a Twoim systemem ERP aktualizuje ceny i stany magazynowe zawsze, gdy zajdą jakieś zmiany.
Kinga Tobała
Senior Marketing Specialist w Sky-Shop.pl
Od niemal 4 lat bacznie obserwuje polski rynek e-commerce. W swojej pracy dużą uwagę przywiązuje do działań edukacyjnych opartych na realnych potrzebach przedsiębiorców. Perspektywa dostawcy oprogramowania do sprzedaży internetowej oraz bliski kontakt ze sprzedawcami dały jej szeroki ogląd sytuacji początkujących i rozwijających się sklepów internetowych.