Jak zastosować merchandising w sklepie internetowym?

 

Wiele osób decyduje się na swój własny biznes i np. prowadzi sprzedaż internetową. Jednak nie ma się co oszukiwać, konkurencja na rynku jest bardzo duża. Dziś podpowiemy Wam, jak zastosować merchandising w sklepie internetowym i o czym należy pamiętać.

Czym jest merchandising? Poznajcie jego zasady 

Jeżeli zwrócicie uwagę klienta, to jest duża szansa, że kupi on nie tylko to co planował, ale znacznie więcej. Pomyślcie tylko, że gdy idziecie do supermarketu na półkach sklepowych znajduje się dużo produktów. Jeżeli ekspozycja towaru będzie ciekawa, to zapewne kupicie produkt, który Was interesuje. I właśnie tym jest merchandising. Są to więc działania, które stosuje się w celu zwiększenia sprzedaży. Rzecz jasna prowadząc sklep internetowy, należy używać innych narzędzi niż w przypadku sklepów stacjonarnych. W sklepie internetowym istotne znaczenie ma to jak zostaną zamieszczone produkty. Najlepiej wyeksponowane powinny być te, które pozwolą Wam zarobić najwięcej, a więc posiadają wysoką marżę. Dodatkowo ważne jest katalogowanie, ale też estetyczna szata wizualna. 

Dlaczego warto wdrożyć merchandising w sklepie online? 

Dzięki wdrożeniu we właściwy sposób merchandisingu każdy sprzedawca ma szansę na zwiększenie swoich zysków. Wyniki mogą zwiększyć się nawet o kilkadziesiąt procent. Będziecie bardziej konkurencyjni, a przy tym możecie pozyskać naprawdę dużą ilość nowych klientów. Wbrew pozorom wprowadzenie merchandisingu nie jest wcale kosztowne. Wystarczy tylko kilka zasad i już po krótkim czasie można cieszyć się wynikami. Nie zapomnijcie jak ważne jest pozycjonowanie. Wasz sklep powinien wyświetlać się na pierwszej, maksymalnie drugiej stronie w wynikach wyszukiwania. 

Dwa rodzaje merchandisingu, które warto poznać

Bardzo skutecznymi rodzajami merchandisingu są merchandising producenta oraz merchandising handlowy. Ten pierwszy oznacza, że stymuluje się zakupy określonej marki, natomiast merchandising handlowy polega na takim planowaniu i zarządzaniu, którego celem jest maksymalizowanie sprzedaży, ale i zadowolenia klientów. Usatysfakcjonowani klienci chętniej wracają po nowe towary, zatem visual merchandising ma naprawdę duże znaczenie. Techniki muszą być dostosowane do rodzaju sprzedawanych produktów. Prowadząc sklep internetowy musicie zadbać o przejrzystość strony i jej szybkie ładowanie się.            

Show Buttons
Hide Buttons