Jakie są najbardziej skuteczne strategie marketingowe w 2021 roku

 

Prowadzenie działań marketingowych w 2021 roku nie jest łatwe. Klienci zapierają się rękami i nogami, aby nie oglądać reklam (na przykład poprzez stosowanie AdBlocka i innych tego typu rozwiązań), a kiedy już muszą je zobaczyć, to często podchodzą do nich coraz bardziej negatywnie i nie ufają im. W związku z tym dobra strategia marketingowa jest obecnie podstawą. Nie ma jednej uniwersalnej strategii marketingowej, która pasowałaby do absolutnie wszystkich firm i branż. Nie da się jednak ukryć, że da się wyróżnić kilka strategii dominujących w ostatnim czasie, które charakteryzują się największą skutecznością. Które to strategie i dlaczego właśnie warto wykorzystać właśnie je? Wszystkiego dowiecie się poniżej. Zapraszamy! 

Marketing wirusowy 

Marketing wirusowy skupia się na tworzeniu treści „viralowych”, czyli takich, które odbiorcy będą sami, z własnej, nieprzymuszonej woli podawali dalej i którym będą dzielili się z innymi. Jest to obecnie coraz popularniejsza forma marketingu, ale wbrew pozorom trudna do zrealizowania. Ciężko tak naprawdę przewidzieć, co stanie się „wirusem”, a co nie. 

Dlatego też bardzo wiele memów i żartów (ponieważ to one mają największą tendencję do wystąpienia efektu wirusowości), a także innego typu treści stworzonych z myślą o marketingu wirusowym nie odnosi rezultatu. Za to czasami jakiś post nawet nie miał tego w zamiarze, a staje się sensacją. W związku z tym prowadzenie marketingu wirusowego nie jest proste, natomiast może to być bardzo opłacalne: dzięki temu potencjalnie niskim kosztem można dotrzeć do ogromnej ilości ludzi i znacznie zwiększyć świadomość swojej marki. 

Warto wspomnieć, że marketing wirusowy jest odmianą marketingu szeptanego, czyli typu markeitngu, w którym kluczowe jest, aby reklama nie wyglądała jak reklama, tylko polegała na naturalnym, spontanicznym (czy to naprawdę, czy niekoniecznie) kontakcie między ludźmi. Marketing szeptany ogółem staje się coraz popularniejszy, z uwagi na fakt, że ludzie mają tendencję do blokowania tradycyjnych reklam i ich ignorowania, a znacznie bardziej wierzą w opinię innych potencjalnym lub byłych klientów. 

Mówiąc o wirusach – koniecznie zapoznaj się ze wskazówkami na temat tego, jakie są najbardziej skuteczne taktyki marketingowe na czas kryzysu. Wbrew pozorom nawet w trudnych czasach da się pozyskać klientów i dobrze sobie radzić, ale po prostu wymaga to nieco innego podejścia. Cały czas stosowanie tych samych strategii mimo wyraźnych zmian na rynku może przynieść bardzo negatywne efekty, dlatego też warto być elastycznym i szybko reagować na zmieniającą się sytuację. 

Content marketing 

Content marketing również w pewnym sensie jest odpowiedzią na brak zaufania, jaki klienci mają w odniesieniu do typowych reklam i tradycyjnych strategii marketingowych. Opiera się on na dostarczaniu użytkownikom (na ogół za pomocą bloga firmowego, a także mediów społecznościowych) wartościowej wiedzy na tematy związane z oferowanymi usługami i produktami, edukowanie ich i odpowiadanie na ich pytania. 

Ostatecznie taki klient może dzięki temu być bardziej skłonny skorzystać z usług lub produktów marki, a także podejdzie łaskawiej do ewentualnych reklam remarketingowych. Content marketing z reguły nie przynosi błyskawicznych efektów w postaci zwiększonej sprzedaży, ponieważ niekoniecznie dociera do klientów znajdujących się na etapie zakupu, a często do takich, którzy dopiero się zastanawiają lub nawet nie wiedzą, że potrzebują jakiegoś produktu. 

Content marketing jest z reguły częścią działań związanych z pozycjonowaniem – w wielu przypadkach jest on najskuteczniejszym i najtańszym sposobem na zwiększenie widoczności swojej strony w sieci i uzyskanie większej ilości organicznego (nieopłaconego) ruchu. Żeby ta strategia była skuteczna, bardzo ważne jest, aby przygotowane treści stały na najwyższym poziomie. Zarówno pod względem merytorycznym, jak i pod względem optymalizacji w zakresie SEO. 

Już kilka lat temu można było przeczytać, że content marketing notuje ogromny wzrost popularności, a od tego czasu jest to tylko jeszcze bardziej zauważalne. Niemal każda większa firma obecnie w mniejszym lub większym stopniu wdraża działania content marketingowe. 

Influencer marketing 

Aktualnie wszelkiej maści influencerzy (streamerzy, YouTuberzy, osoby popularne na TikToku czy Instagramie) coraz częściej stają się ważnym narzędziem marketingowym. Mają ogromne, wielomilionowe zasięgi, a reklama z ich ust dla ich fanów brzmi bardziej wiarygodnie niż tradycyjne reklamy w mediach czy na banerach. 

Chociaż coraz częściej influencerzy stają się swego rodzaju „słupami reklamowymi”, które dosłownie co tydzień czy dwa reklamują inną markę, dla wielu osób ich słowa wciąż mają znaczenie. W związku z tym wiele marek, od małych po ogromne, podejmuje współpracę z różnymi influencerami. W jej ramach mogą na przykład być stworzone unboxingi czy recenzje, bądź też prowadzone sponsorowane streamy. Czasami współpraca ogranicza się po prostu do wrzucenia zdjęcia z produktem przez daną osobę na swoje profile w mediach społecznościowych. Według niedawno opublikowanego raportu większość marek zwiększy nakłady na influencer marketing w 2021 roku. 

Influencer marketing działa na podobnej zasadzie, jak marketing rekomendacji, aczkolwiek w tym przypadku znacznie łatwiej jest dotrzeć do bardzo szerokiej widowni. Wciąż jednak spore znaczenie ma kreatywność. Biorąc pod uwagę wielką popularność influencer marketingu w ostatnim czasie, zaczął on coraz bardziej powszechnieć w oczach odbiorców i nieco tracić swoją moc. 

Dlatego też ważne jest, aby zorganizowana kampania była ciekawa i faktycznie angażowała w jakiś sposób widzów, a także dawała do zrozumienia, że dany influencer rzeczywiście korzystał z danego produktu i poleca go przynajmniej częściowo szczerze. 

Jak stworzyć landing page pod kampanię marketingową? 

Przyjęta strategia marketingowa i rodzaj prowadzonych działań mają ogromne znaczenie, natomiast w wielu przypadkach ostatecznym celem będzie skierowanie osób, które na przykład zobaczą dany post czy recenzję na specjalny landing page, a więc stronę docelową. W przypadku influencer marketingu na rzeczonej stronie docelowej często znajdują się jakieś specjalne oferty dla fanów danej osoby. 

Żeby taka strona była skuteczna, powinna być przejrzysta i atrakcyjna wizualnie, odwiedzający mogą też docenić takie aspekty, jak interaktywność i łatwość korzystania. Bez obaw, stworzenie dobrego landing page nie musi być trudne. Możesz wykorzystać do tego specjalne kreatory – sprawdź listę, aby znaleźć najodpowiedniejszą opcję dla siebie i z łatwością przygotować stronę docelową, która spodoba się potencjalnym klientom i zachęci ich do zakupu lub skorzystania z Twoich usług. 

Pamiętaj, że Twoja strategia marketingowa powinna być przede wszystkim dopasowana do Twojej firmy – tego, jakie usługi świadczysz lub jakie towary sprzedajesz, w jakiej branży działasz, kto jest Twoją grupą docelową i nie tylko. 

 

Show Buttons
Hide Buttons