Mieć wizję i działać z pasją- 55 lat na rynku marki Henri Lloyd

Ponad pięćdziesiąt lat tradycji, dbałości o klienta i innowacyjności. Tak w skrócie można opisać markę Henri Lloyd, światowego potentata w branży odzieży żeglarskiej. Dla tej firmy zawsze priorytetem jest zapewnienie swoim klientom najwyższej ochrony i komfortu.

Na temat historii firmy, sukcesów oraz wyzwań jakie stoją przed marką Henri Lloyd rozmawiamy z Andrzejem Schuetz, Dyrektorem Generalnym Henri Lloyd Polska.

Zarządza Pan marką Henri Lloyd, niekwestionowanym liderem światowego rynku odzieży żeglarskiej . Co sprawia Panu największą satysfakcję?

Niewątpliwie sukces jaki odnieśliśmy przez te lata. Jako firma rodzinna z tradycjami, zaczynając na rynku polskim w latach, kiedy nic nie było, udało nam się stworzyć coś niepowtarzalnego. Markę, która jest synonimem jakości i luksusu oraz logo rozpoznawalne w branży żeglarskiej i modowej od lat.

Jak zaczęła się Pana przygoda z branżą odzieżową?

To długa ale bardzo sympatyczna historia. Ja osobiście wywodzę się z branży samochodowej. Ale jak to życie pokazało determinacja połączona z pasją, oraz nie ma co ukrywać powinowactwa rodzinne sprawiły, że jestem tutaj gdzie teraz. Henryk Strzelecki – założyciel firmy, prywatnie mój wuj, wywodzi się z Brodnicy, a są to nasze rodzinne strony. Pewnego dnia nadarzyła się okazja zakupu od syndyka upadłych zakładów. Jako młody, odważny wówczas człowiek postanowiłem skorzystać z okazji, namówić wuja na działanie i się udało. Olbrzymim sukcesem jest fakt, że po dziś dzień jesteśmy jedynym czynnym zakładem Henri Lloyd na świecie.

W tym roku firma obchodzi wspaniały jubileusz, 55 lat na rynku brytyjskim i 25 lat na polskim. Co Pana zdaniem decyduje o sukcesie w tym biznesie?

Wytrwałość, jakość, otwarcie na nowe oraz co najważniejsze ludzie, którzy swoją codzienną pracą budują nasz wspólny sukces.

Jak zmieniał się prezentowany asortyment i Wasze produktowe portfolio na przestrzeni tych lat?

55 lat temu wchodziliśmy na rynek z odzieżą żeglarską. Warto powiedzieć, że Henryk Strzelecki zrewolucjonizował ten rynek wykorzystując do produkcji odzieży „cudowny materiał lat 60-tych“ Bri Nylon, rzepy, nierdzewne zamki, podklejane szwy. W połowie lat 90-tych również jako pierwsi zaczęliśmy używać do produkcji sztormiaków materiał Gore-tex. Do dziś wszelkiego rodzaju nowe materiały, nowinki technologiczne są przez nas na bieżąco testowane i wykorzystywane. Chcąc sprostać oczekiwaniom klienta, ponad 30 late temu wprowadziliśmy do sprzedaży damską i męską kolekcję mody nawiązującą do marynistycznych korzeni. Od tamtej pory w naszym portfolio znajdują się kurtki pikowane, bomberki, koszulki polo, koszule typu oxford czy sukienki w paski.

Jak wygląda prowadzenie brytyjskiej marki w Polsce? Jak z punktu widzenia Henri Lloyd wygląda polski rynek?

Jako marka globalna prowadzimy ogólnoświatową ekspansję rynków. Prowadzenie zaś w Polsce biznesu ułatwia nam pozycja, jaką zajmuje marka Henri Lloyd na świecie. Rynek w Polsce dynamicznie się rozwija, jest dużo ludzi, którzy cenią w odzieży jakość i funkcjonalność a to jako marka Henri Lloyd im oferujemy.

Henri Lloyd, tak jak Pan wspomniał to nie tylko odzież żeglarska. Firma oferuje także bogaty asortyment casualowej odzieży damskiej i męskiej. Dla kogo są przeznaczone Państwa produkty?

Nasze produkty przeznaczone są dla każdego, kto ceni komfort i ponadczasową elegancję. Nie tylko dla osób związanych z morzem czy sportem. Każdy kto lubi „casualowy look“, klasyczne kurtki bomber, koszulki polo, nieprzemakalne parki, eleganckie swetry czy sukienki w paski, odnajdzie u nas coś dla siebie, wystarczy tylko odwiedzić jeden z naszych sklepów lub stronę internetową. Ostatnimi czasy mamy też wiele zapytań od firm szukających wysokiej jakości prezentów dla kooperantów czy pracowników . Zwracają się do nas z prośbą o zrealizowania zamówienia z ich logo, co też nie ukrywam bardzo mnie cieszy, gdyż otwiera zupełnie dla nas nową gałąź zbytu.

Jakie są topowe produkty firmy?

Najbardziej rozpoznawalna w świecie jest kurtka Consort, dzięki której marka Henri Lloyd weszła do świata mody, produkowana bez większych zmian prawie 50 lat. Oczywiście wykonywana jest obecnie z lepszych materiałów. Dziś mamy około 12 „wariacji na temat Consorta“. Nieustannie jednak największym zainteresowaniem naszych klientów i klientek cieszą się kurtki pikowane, tradycyjne gładkie swetry, koszulki polo oraz koszule typu oxford.

Dziś marka Henri Lloyd jest obecna w ponad 50 krajach na świecie. Czy kluczem do sukcesu firmy jest sieć sprzedaży?

Sieć sprzedaży jak i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów, zarówno jeśli chodzi o modele, materiały czy kolorystykę.

Gdzie można kupić Państwa produkty w Polsce?

Gdynia , Toruń, Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Szczecin- tutaj są nasze sklepy firmowe, poza tym siec sklepów współpracujących i franczyza.

Czy oferta sklepu HL w Polsce jest taka sama, jak oferta sklepów za granicą?

Tak oczywiście, staramy się aby cała kolekcja była zawsze dostępna, choć zatowarowując nasze salony w Polsce , kolorystykę i dystrybucję modeli uzależniamy od lokalizacji sklepów. Zawsze na życzenie klienta możemy ściągnąć towar bezpośrednio z naszego magazynu głównego w Anglii.

Skąd bierzecie pomysły na kolekcję? Czym Henri Lloyd wyróżnia się na tle konkurencji?

Mamy świetny zespół kreatywnych projektantów, pomysły,sprawdzonych dostawców materiałów najwyższej jakości, wszystko to czego potrzebuje topowa marka aby utrzymać swoją pozycję na rynku.

Gdzie projektowane są ubrania HL?

W naszej siedzibie głównej w Manchester . Tam też odbywają się ogólnoświatowe premiery kolekcji na dany sezon.

Jak długo trwa cały proces, od wstępnych projektów do możliwości zakupienia produktu w sklepie?

Całe kolekcje przygotowywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby z rozpoczęciem sezonu można było mieć pełne zatowarowanie. Myślę, że jak wszystkie firmy odzieżowe wyprzedzamy modę o rok.

Firma Henri Lloyd została w tym roku wyróżnione statuetką Polish Exclusive 2018. Czym jest dla firmy to wyróżnienie?

Jest to nasze drugie wyróżnienie nadane przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej, pierwszą statuetkę otrzymaliśmy 8 lat temu na Tragach Mody w Szczecinie. To oczywiście olbrzymi zaszczyt i potwierdzenie pozycji na rynku. Cieszymy się, że już 25 lat jesteśmy z Państwem, cały czas w czołówce, zauważani i doceniani.

Jaki mają Państwo pomysł na utrzymanie zainteresowania klientów?

Zobaczycie już niebawem (śmiech…) , nie będziemy zdradzali zawczasu naszych pomysłów.

Czy jest coś, co chciałby Pan powiedzieć osobom, które zastanawiają się nad otwarciem własnej firmy?

Aby stworzyć firmę odnoszącą sukces należy mieć wizję i działać z pasją, tak jak to czynił nasz założyciel , mój wuj Henryk Strzelecki. Zawsze uśmiechnięty, niosący pomoc , zaangażowany w życie społeczności lokalnej, filantrop a zarazem trzeźwo myślący człowiek biznesu… takiej postawy i pomysłu na życie życzę każdemu, kto zaczyna.

 

Bardzo dziękuję za rozmowę

Marcin Andrzejewski

Show Buttons
Hide Buttons