MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI w czasach pandemii

 

Jeśli tęsknisz za rodziną, przyjaciółmi lub współpracownikami i szukasz sposobu na interesujące i bezpieczne spędzenie z nimi wieczoru – odwiedź stronę Muzeum Polskiej Wódki. Znajdziesz tam wiele gotowych propozycji na wspólne spędzenie czasu. Tak wyjątkowe miejsce jak Muzeum Polskiej Wódki bardzo inspiruje – wirtualna nauka degustacji czy warsztaty z tworzenia koktajli stają się realną możliwością, a niebanalne wnętrza Muzeum kuszą, aby stać się tłem sesji modowej, nagrania lub streamingu.
Muzeum Polskiej Wódki to miejsce bardzo nowoczesne, interaktywne i przede wszystkim unikatowe. Nigdzie indziej nie poznamy historii Polskiej Wódki opowiedzianej w tak interesujący sposób, w oparciu o nieznane szerzej fakty.


Mimo zamknięcia dla zwiedzających Muzeum można zwiedzać, nie ruszając się z przysłowiowego fotela. Na muzealnej platformie VOD https://zwiedzaj-online.pl/, do której zainteresowani wykupują 48-godzinny dostęp, odkryjemy historię kompleksu na placu Konesera, nieznane fakty na temat Polskiej Wódki, zwiedzimy Muzeum wirtualnie oraz poznamy bliżej cały zespół Muzeum. To niebanalna i bardzo interesująca propozycja na długie wieczory.


Na pierwszą nóżkę – podstawowe faktySzkoci mają whisky, podobnie Irlandczycy, a Francuzi koniak i szampana. My również mamy zarejestrowany na unijnej liście Chronionych Oznaczeń Geograficznych alkohol – Polską Wódkę.  Polska Wódka jest znana na całym świecie – nie tylko w Europie, ale też na rynku amerykańskim, a ostatnio również azjatyckim. Jesteśmy największym producentem wódki w Unii Europejskiej.
Czy każdy z litrów wyprodukowanej w Polsce wódki to Polska Wódka? Otóż nie. Dlaczego nie i co zrobić, aby tak było – o tym m.in. opowiadają przewodnicy podczas ponad godzinnego zwiedzania Muzeum. Również tego wirtualnego. Zwiedzanie online nie ustępuje wersji tradycyjnej – mnóstwo tu ciekawostek, anegdot, filmów. Zwiedzamy w towarzystwie kilku przewodników, którzy przybliżają nam historię Polskiej Wódki od XV wieku po czasy współczesne. Oczywiste jest, że nic nie zastąpi osobistego kontaktu, jednak w tym przypadku wirtualna wizyta wydaje się być po prostu potrzebna. Poznanie tematu pozwala nam na bardziej świadome zwiedzanie Muzeum już po jego otwarciu. Temat jest bardzo ciekawy i zaskakująco obszerny, a mnogość eksponatów oraz tradycji związanych z Polską Wódką sprawia, że każdy z gości odnajduje podczas zwiedzania element swojej historii.


Smak i zapach. Czym naprawdę jest Polska Wódka?
Czy Polska Wódka ma smak i zapach? Czy można odróżnić od siebie wódki wyprodukowane z różnych rodzajów zbóż lub ziemniaków? Niejedną osobę zaskoczy fakt, że odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Barmani Muzeum Polskiej Wódki uczą, w jaki sposób odróżnić od siebie konkretne rodzaje wódek.  Wśród materiałów opublikowanych na platformie https://zwiedzaj-online.pl/ dostępna jest również wirtualna degustacja. Prowadzi ją profesjonalny barman Baru Akademii Polskiej Wódki, która działa przy Muzeum. Wirtualna forma spotkania przybiera postać swoistego webinaru, podczas którego uczymy się, jak docenić walory narodowego trunku, na czym szczególnie skupić uwagę podczas serwowania i konsumpcji oraz jak odpowiedzialnie spożywać alkohol.
Degustacja jest zwieńczeniem każdego zwiedzania Muzeum. Wszyscy chętni goście Muzeum mogą wziąć w niej udział, zaś tym zainteresowanym, którzy chcą bardziej zgłębić temat, Muzeum oferuje indywidualne spotkania z barmanem. Również w formie online. Warto zamówić sobie takie spotkanie – dziś w formie live streaming, a po otwarciu stacjonarnie – aby odkryć wpływ i znaczenie terroir w produkcji, a finalnie w smaku Polskiej Wódki. To, co z pewnością powinniśmy zapamiętać i co ma niebagatelne znaczenie, to definicja Polskiej Wódki, która precyzuje rodzaje tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto), z których wyłącznie produkowana może być Polska Wódka, poszerzając ten zbiór dodatkowo o ziemniaki. Wszystkie zdefiniowane zboża i ziemniaki muszą być uprawiane na terenie Polski, podobnie jak wszystkie procesy jej produkcji muszą mieć miejsce w Polsce.


Ogon Koguta, czyli jak przygotować wymyślne koktajle
„Vive le coq’s tail!”, zawołał ponoć jeden z oficerów w XVIII-wiecznej francuskiej karczmie, gdy oberżysta zaserwował mu zamieszany kogucim piórem trunek. Historii powstania słowa „koktajl” jest wiele i tylko od Was zależy, w którą uwierzycie. Korzystając z niebanalnych rozwiązań, jakie oferuje Muzeum Polskiej Wódki, możemy zamówić autorskie warsztaty koktajlowe, dostępne teraz w wersji online. Prowadzone przez wyjątkowych, profesjonalnych barmanów ¾ Koneser Baru, którzy na stałe współpracują z Muzeum, poznamy historię kultury koktajlowej, zgłębimy tajniki sztuki barmańskiej i zaskoczymy swoich gości podczas najbliższej domówki. Z warsztatów wychodzimy bowiem bogatsi o barmańską wiedzę i doświadczenie, a praktykować w domu możemy, używając sprzętu barmańskiego zakupionego w muzealnym e-sklepie, w specjalnej ofercie.

Modnie, zdalnie, wirtualnie. Szkolenia i spotkania w Muzeum Polskiej Wódki
Jeśli nie zwiedzałeś jeszcze Muzeum Polskiej Wódki, to musisz wiedzieć, że jego zabytkowe wnętrza to niebanalne połączenie industrialnej, neogotyckiej architektury z nowoczesnym designem i minimalistycznymi dekoracjami. Dzięki temu dawny Zakład Rektyfikacji zaskakuje i zachwyca elegancją, eklektyzmem i odwagą w łączeniu stylów. Pewnie dlatego wnętrza Muzeum Polskiej Wódki często są wykorzystywane do zdjęć reklamowych, kampanii czy teledysków.

Wynajem przestrzeni Muzeum Polskiej Wódki to kolejna możliwość wykorzystania potencjału Muzeum. Pandemia wyzwoliła w nas nieoczekiwane pokłady kreatywności, przeniosła ciężar działań biznesowych do świata wirtualnego. W tym czasie realizacja nagrań czy spotkań w wybranych wnętrzach stała się niezbędna do prowadzenia i rozwijania biznesu. Bogactwo miejsc i możliwości przestrzeni Muzeum nie sposób opisać jednym słowem. Zaskakująca jest sala kinowa o powierzchni 71 m2, z 46 miejscami. Jej wyjątkowy charakter podkreślają miedziane, zaokrąglone ściany, zabytkowe fotele kinowe oraz wielofunkcyjne oświetlenie. Dzięki temu łatwo osiągnąć zamierzony cel i stworzyć oczekiwany, odpowiadający wydarzeniu klimat.
Wisienką na torcie we wnętrzach Muzeum jest miejsce, na które goście trafią tuż po wejściu. To główny hol Muzeum z wodospadem spływającym strumieniami… wody. W otoczeniu szklanych obrotowych kolumn, wypełnionych butelkami Polskiej Wódki, robi niesamowite wrażenie. Iluzji dodają wnętrzu wykorzystane w kolumnach lustra.
Jest jeszcze jedno miejsce, o którym trzeba wspomnieć – to Bar Akademii Wódki (Vodka Academy Bar). To tu organizowane są wszystkie autorskie, szyte na miarę według potrzeb gości czy klientów biznesowych, warsztaty i szkolenia. Wysokiej jakości sprzęt audiowizualny daje ogromne możliwości organizacyjne i techniczne.
We wstępie artykułu wspomniano o inspiracji. Wraz ze zwiedzaniem Muzeum w głowie mnożą się pomysły na wykorzystanie przestrzeni. ¾ Koneser Bar to przestrzeń sprzyjająca osiągnięciu wyżyn kreatywności. To zabawna analogia, bowiem Bar mieści się na najwyższych piętrach Muzeum. Wnętrza w stylu industrialnym, biało-czarne fotografie z okresu międzywojennego, przestronny taras z widokiem na centralną panoramę Warszawy i miedziany bar… Zorganizowanie autorskiego recitalu jazz lub soul wydaje się być już tylko kwestią czasu.

Wejdź, poznaj, porozmawiaj
Jeżeli zastanawiacie się, kiedy zorganizować własne wydarzenie w Muzeum, koniecznie skontaktujcie się z działem eventów Muzeum (eventy@pvm.pl). Kontakt zaowocuje niezapomnianym wydarzeniem, dopasowanym do potrzeb każdego klienta.

 

Show Buttons
Hide Buttons