Nie tylko pandemia: jakie trendy zdominowały e-commerce w 2020 i będą ważne w 2021?
W ciągu kilku miesięcy 2020 r. handel internetowy w Polsce przyspieszył o dobrych kilka lat, a pandemia sprawiła, że szereg zjawisk prognozowanych dopiero na nową dekadę stało się rzeczywistością. Eksperci platformy sklepów internetowych Shoper spojrzeli z dystansem na miniony rok. Oceniają, co wywarło największy wpływ na sektor e-zakupów w ostatnich miesiącach i co będzie go wciąż kształtować w 2021 roku.
Oto 10 zjawisk, które będą kształtować handel internetowy w 2021 roku
1. Pandemia jako szansa dla rozwoju e-handlu
2. Pandemia jako wyzwanie
3. Artykuły spożywcze i inne “niesprzedawalne” produkty jednak się sprzedają
4. Zanika granica między kupowaniem online i offline
5. Debiut(y) na giełdzie
6. Rywalizacja marketplace’ów
7. E-komercjalizacja wydarzeń i social selling
8. Kupowanie mobilne
9. Zielony konsumpcjonizm i ekologia
10. Zakupy abonamentowe / subskrypcyjne