Pozycjonowanie lokalne – co to takiego? Co warto o nim wiedzieć?
Nie da się współcześnie prowadzić firmy bez odpowiednich działań w sieci. Jednym z ważniejszych jest pozycjonowanie lokalne. Dowiedz się wszystkiego, co istotne na ten temat!
Pozycjonowanie lokalne – co rozumiemy przez to określenie?
Pozycjonowanie lokalne, nazywane też SEO lokalne bądź local SEO, to szereg działań, za pomocą których można dotrzeć do osób w konkretnej lokalizacji. Rozumiemy przez to promocję strony internetowej na słowa kluczowe, które zazwyczaj zawierają nazwę miasta lub danego obszaru. Czynności z tym związane mają oczywiście poprawić widoczność strony w wynikach organicznych, ale też wyeksponowanie jej w innych miejscach, zwłaszcza Google Maps czy Google Moja Firma.
Użytkownicy dzięki temu mogą szybko dowiedzieć się, gdzie dana firma ma swoją siedzibę i jakie godziny otwarcia. To przynosi korzyści obu stronom – firmie, która zyskuje większe zainteresowanie wśród potencjalnych odbiorców jej usług bądź produktów, jak i klientom, którzy bardzo szybko znajdują to, czego szukają i co najważniejsze – w najbliższej okolicy.
Pozycjonowanie lokalne – jak to dokładnie działa?
Żeby to zrozumieć, trzeba odświeżyć wiedzę dotyczącą tego, jak funkcjonuje wyszukiwarka Google. Jak wiemy, zbiera on dane o stronach i ich powiązaniach. To stanowi jej fundament, ale informacje też uzyskuje dzięki Google Maps. W związku z tym, że Google z łatwością określa lokalizację wyszukujących, może idealnie dopasować listę wyników i to w taki sposób, aby były one jak najbardziej przydatne i maksymalnie adekwatne do potrzeb. Oczywiście wyniki lokalne są szczególnie istotne w przypadku biznesów działających typowo lokalnie, co dotyczy takich profesji jak fryzjer, mechanik czy hydraulik. To również świetna opcja dla restauracji, hoteli, siłowni czy szkół itp.
Pozycjonowanie lokalne – koniecznie o nim pamiętajmy!
Nieprzypadkowo, pozycjonowanie firm lokalnych uchodzi za jedno z bardziej pożądanych dla większości firm, bo wiele z nich działa na danym obszarze i chce, aby klienci mieli szanse je znaleźć. Tym bardziej że Google w przypadku wielu słów kluczowych poza wynikami wyszukiwania dodaje też mapę wskazującą lokalizację miejscowych biznesów, jakie są powiązane z wybranymi frazami. Wyświetlana jest też lista wizytówek Google Moja Firma na podstawie algorytmu najlepiej dopasowanego do treści danego zapytania.
Co ważne, takie pozycjonowanie jest popularne nie tylko wśród mieszkańców danej lokalizacji, gdyż wiele osób będących w podróży i przyjeżdżając do nowego miejsca, poszukuje godnych polecenia usług. Firmy są oceniane przez klientów, dlatego też możemy się dowiedzieć, czy dana marka rzeczywiście zasługuje na naszą uwagę, czy lepiej poszukać innego podmiotu.
Skuteczne pozycjonowanie lokalne – o czym pamiętać?
Absolutną podstawą jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma, dzięki czemu uzyskamy lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Wspominaliśmy już o tym, ale warto to podkreślić jeszcze raz, bo to niezwykle istotne. To samo powiemy o pozytywnych opiniach, które prezentowane są wraz z wizytówkami. Jeśli nasz klient jest zadowolony z usług, poprośmy go o pozostawienie swojej opinii. W przypadku negatywnych recenzji postarajmy się do niej odnieść. Bardzo ważne też jest to, by być obecnym w bazach teleadresowych, tzw. stronach grupujących wizytówki NAP (głównie chodzi o bazy Panoramy Firm, PKT, jak i regionalne i lokalne bazy). Postarajmy się, aby w każdych z tych miejsc dane były zgodne.
Koniecznie trzeba się o to zatroszczyć. Jeśli zaś nie czujemy się na siłach bądź nie mamy czasu na te działania, rozpocznijmy współpracę z zaufanym partnerem. Polecamy zwłaszcza Ministerstwo Reklamy