PrestaHosting – czym jest i dlaczego warto na niego postawić?

 

Zanim założysz sklep internetowy, powinieneś najpierw zapoznać się ze skryptami, jakie możesz wykorzystywać do jego obsługi. Z wielu powodów jest to bardzo ważna decyzja. Wpływa ona przede wszystkim na zarządzanie sklepem, korzystanie z niego przez zainteresowanych ofertą, jak i rozwój działalności. Dlaczego dobrym wyborem może być PrestaShop? Jakiego hostingu potrzebujesz, żeby założyć sklep, korzystając z tego oprogramowania?

Oprogramowanie sklepu

Jeśli interesujesz się wyborem odpowiedniego systemu do prowadzenia sklepu internetowego, to możesz natrafić na takie nazwy jak Magento czy OpenCart, ale są to rozwiązania, które nie cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem. Jak informuje portal BuiltWith, w połowie 2020 roku najpopularniejszym w Polsce oprogramowaniem była PrestaShop, która zdobyła 28 proc. udziału w rynku, natomiast drugą pozycję zajęło WooCommerce Checkout z wynikiem 17 proc. Co więcej, PrestaShop cieszyła się w Polsce już nawet większą popularnością niż obecnie, ale przecież ma dużą konkurencję. Wielu przedsiębiorców, którzy rozpoczynają sprzedaż online, decyduje się na eSklep dostępny np. w home.pl. To łatwy i szybki sposób na rozpoczęcie przygody ze sprzedażą online, gdyż nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, szukać hostingu, zajmować się aktualizacjami oprogramowania – wszystko to jest zadaniem firmy, która oferuje sklep w takim modelu. Zadaniem prowadzącego działalność jest wprowadzenie produktów, zdjęć, opisów i ogólnie – zarządzanie sklepem. Poza tym to rozwiązanie o wiele tańsze niż zlecenie wykonania dedykowanego sklepu, co może kosztować kilka, kilkadziesiąt, a nawet powyżej 100 tysięcy złotych w przypadku zaawansowanych projektów.

PrestaShop – dlaczego warto wybrać to oprogramowanie?

Popularność oprogramowania PrestaShop nie jest przypadkowa. To rozwiązanie typu open source, co oznacza, że możesz je dowolnie modyfikować, tworzyć dodatki, rozszerzenia, słowem dostosowywać sklep do swoich oczekiwań. Skrypt ten ma wierne grono fanów, dzięki czemu w każdym przypadku możesz łatwo skorzystać z pomocy społeczności, która wciąż tworzy kolejne dodatki, które jeszcze bardziej mają usprawnić jego działanie.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z prowadzeniem sklepu, to prawdopodobnie docenisz panel zarządzania PrestaShop. Jest on intuicyjny, nie powinieneś mieć większych problemów ze znalezieniem poszczególnych opcji, wprowadzaniem danych, zdjęć czy zmianą istotnych ustawień.

Czy jednak PrestaShop jest rozwiązaniem odpowiednim dla każdego sklepu? Możesz się spotkać z opinią, że to oprogramowanie nie jest właściwe dla dużych e-commerców, ale to nie do końca prawda. Wszystko zależy od tego, jaki wybór daje sklep. Nie jest problemem możliwość zakupu jednego z tysięcy produktów, ale trudności mogą pojawić wtedy, gdy wybór danego produktu  wymaga podjęcia wielu decyzji, tzn. personalizacji. Nie chodzi tutaj o takie przypadki, w których kupujący ma wybrać kolor czy rozmiar produktu, ale takie, gdy tych rozstrzygnięć jest zdecydowanie więcej. Np. kiedy system musi wyliczyć cenę na podstawie wielu czynników, np. z tabeli rastrowej. Zatem w większości przypadków to oprogramowanie będzie bardzo dobrym rozwiązaniem.

Sklep PrestaShop – łatwiej niż myślisz

To, że PrestaShop jest oprogramowaniem open source, nie oznacza, że musisz kupić usługę serwerową, skopiować pliki i sam zainstalować sklep. Żeby zacząć prowadzić działalność, nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy – wystarczy, że skorzystasz z usługi PrestaHosting w home.pl. Jak to działa? Otóż twoim zadaniem jest tylko zdecydowanie się na tę ofertę, a sklep założysz wygodnie za pomocą instalatora. Nie musisz szukać hostingu, zajmować się aktualizowaniem oprogramowania – to wszystko otrzymujesz w ramach usługi. PrestaShop to rozwiązanie, które wybrało ponad 300 tysięcy właścicieli sklepów WWW na świecie. To wystarczający argument do tego, żeby w nie zainwestować. Dzięki dużej bazie integracji łatwo rozszerzysz funkcjonalność sklepu w dowolnym momencie – m.in. o popularne systemy płatnicze, aukcyjne czy sprzedażowe. Dalej pozostaje już postawienie na działania marketingowe, np. na pozycjonowanie i osiąganie coraz lepszych wyników.

Show Buttons
Hide Buttons