Przedsiębiorcza pasja i droga do sukcesu w branży detailingowej

 

Michał Leśniak, utalentowany przedsiębiorca i właściciel Warsaw26, podzielił się swoją inspirującą historią rozwoju firmy. Od początkowych kroków aż po osiągnięcie pomyślności, pasja i nieustępliwa determinacja odegrały kluczową rolę w tworzeniu marki Warsaw26.

Jakie były Pana początki jako przedsiębiorcy i jakie wyzwania napotkał Pan na drodze do sukcesu?

Moje początki, jak chyba każdego przedsiębiorcy, nie były usłane różami. Począwszy od pracy dosłownie 24 godziny na dobę, po problemy życia rodzinnego w związku z poświęceniem się pasji, jak i pracy jednocześnie. Natomiast nigdy nie szedłem drogą na skróty i gdzieś z tyłu głowy zawsze wiedziałem, że ciężką pracą i determinacją dojdę do tego miejsca, w którym jestem w chwili obecnej. Oczywiście pierwszą rzeczą, która zaważyła na sukcesie, było zwolnienie się z pracy na etacie i otworzenie własnej działalności. Wyzwania, jakie napotkałem, to przede wszystkim kontakt z klientem; każdy, kto do mnie przyjeżdża, ma oczekiwania względem swojego samochodu lub co gorsza, czegoś chce, ale nie wie czego. Wspólnie z klientem staramy się dobrać odpowiedni pakiet zabezpieczenia bądź stylizacji samochodu, lecz zawsze jest ta nutka niepewności na koniec, czy aby na pewno klient, który nie ma pojęcia o detailingu, i ja, który nie jestem w jego głowie, mieliśmy ten sam plan na samochód. Sukces to pojęcie względne, na sukces, którego uważam, że jednak jeszcze nie odniosłem, pracuję codziennie i będę pracował do momentu, aż firma będzie funkcjonować.

Jakie są główne usługi, którymi się zajmuje się Warsaw26 w zakresie detailingu?

Głównymi usługami, którymi zajmujemy się w danej chwili, są zabezpieczenia samochodów z zewnętrz, jak i wewnątrz, poprzez aplikacje powłok ceramicznych bądź folii ochronnych PPF. Natomiast w ostatnim czasie coraz więcej klientów trafia do nas na tak zwaną stylizację samochodu, jak zmiana koloru lub dołożenie progów lub innych sportowych elementów do samochodu, tak aby klient zwrócił na siebie uwagę. Takie nastały czasy, że każdy chce być wyjątkowy, a my staramy się w tym jak najbardziej pomóc.

Jakie są największe wyzwania związane z zarządzaniem firmą w tej branży?

W tej chwili największym wyzwaniem jest utrzymanie jakości poprzez zespół, który pracuje, a jak wiemy, od wielu lat największym problemem każdej branży jest zasób ludzki, czyli pracownicy. Na całe szczęście mamy wspaniały zespół ludzi robiących to z pasji do motoryzacji i najprościej mówiąc, ludzi, którzy kochają to, co robią, i gdyby mogli, nie wychodziliby z pracy.

W jaki sposób zapewniacie najwyższą jakość usług swoim klientom?

Od wielu lat korzystamy tylko z najlepszych i wybranych firm dostarczających nam produkty do zabezpieczeń oraz pielęgnacji samochodów, w których, mimo posiadanego już naprawdę ogromnego doświadczenia, nasi pracownicy jeżdżą regularnie się szkolić i poszerzać swoją wiedzę w dziedzinie detailingu. Natomiast najważniejszym elementem, który dowodzi tego, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie, jest ciągła praca nad własnymi słabościami i dążenie do perfekcji, a to wszystko dzięki zaufaniu naszych klientów, ponieważ gdybyśmy byli otwarci 7 dni w tygodniu, to myślę, że również i w niedziele mielibyśmy klientów.

Z jakimi problemami najczęściej zgłaszają się Wasi klienci i jak je rozwiązujecie?

Nie ma jednego problemu, natomiast od niedawna widzę, że klienci coraz częściej zaczynają dbać o swoje samochody i przyjeżdżają na topowe zabezpieczenia, nie posiadając samochodów marek premium, co bardzo mnie cieszy. Rozwiązanie jest jedno i bardzo proste – klient przyjeżdża, chwila rozmowy i dochodzimy do optymalnego dla niego rozwiązania, i działamy.

Jak ocenia Pan konkurencyjność rynku detailingu i jak utrzymujecie swoją przewagę konkurencyjną?

Od kilku lat możemy zauważyć bardzo duży wzrost na naszym rynku, i to nie chodzi o studia, ale też o ludzi, którzy robią takie usługi w swoich domach – dosłownie. Nigdy tego nie negowałem i nie będę, ponieważ cieszy mnie to, kiedy widzę na drogach coraz więcej zadbanych aut. Naszą przewagą na pewno są lata doświadczenia w tej branży, jak i utrzymanie ciągłej jakości na – zdaniem moim i naszych klientów – najwyższym poziomie. Krótko mówiąc, my wykonujemy swoją pracę najlepiej, jak tylko możemy.

Planujecie rozszerzenie swojej działalności lub wprowadzenie nowych usług w najbliższej przyszłości?

W tej chwili mamy w planach rozszerzenie, a raczej powiększenie naszego studio o kolejne pomieszczenia, tak abyśmy mogli usprawnić nasze działania, a przede wszystkim aby klienci nie musieli zbyt długo czekać w kolejce. Co do usług, to chcemy być najlepsi w tym, co obecnie robimy, i bardziej skupiamy się na dążeniu do perfekcji aniżeli wprowadzaniu na rynek nowych usług.

Czy jest coś, czego żałuje Pan w swojej dotychczasowej drodze jako przedsiębiorca? Czy zmieniłby Pan coś, gdyby mógł cofnąć czas?

Nie żałuję niczego, natomiast gdybym mógł cofnąć czas, otworzyłbym swoje studio dużo wcześniej 😊

Jakie rady miałby Pan dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć własny biznes?

Wielu rad nie mam, natomiast najważniejszą radą dla mnie jest to, aby nie bać się podejmować decyzji, uczyć się na błędach i być maksymalnie zdeterminowanym w dążeniu do celów, jakie sobie stawiamy na początku naszej drogi z własną działalnością.

 

Dziękuję za rozmowę.

Justyna Nakonieczna

 

Zdjęcia: Adam Sergiej

 

 

Show Buttons
Hide Buttons