Przenieś biznes do sieci i uchroń go przed kryzysem!

 

Kryzys spowodowany epidemią koronawirusa dotyka wszystkich: od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez niewielkie podmioty zatrudniające kilka osób, aż po gigantów biznesu. O ile niektóre tradycyjne odmiany marketingu ATL i BTL – eventy, degustacje, roznoszenie ulotek, a nawet billboardy – tymczasowo straciły na wartości ze względu na panujące obostrzenia i opustoszałe ulice, o tyle marketing internetowy działa w najlepsze bez żadnych ograniczeń. Klienci coraz więcej produktów i usług zamawiają online, a to z kolei otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości. Warto w tym trudnym czasie w pełni wykorzystać potencjał reklamy w Internecie, żeby uchronić swój biznes przed skutkami kryzysu gospodarczego. Jak to zrobić? Receptę dla naszych Czytelników przygotowała założycielka MINT-MEDIA.PL – Agata Ornafa.

ANALIZUJ, PLANUJ I WYBIERZ NAJLEPSZE NARZĘDZIA

Zanim zdecydujesz się na konkretną formę reklamy online, zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć i jaki cel osiągnąć. Czy zależy Ci na sprzedaży produktów przez Internet? A może chcesz powiadomić swoich klientów o zmianach w działalności Twojej firmy? Celujesz w mieszkańców swojej okolicy czy szukasz szerszej grupy odbiorców? Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie dobrać odpowiednich narzędzi marketingu internetowego dla swojego biznesu, możesz skontaktować się z agencją reklamową, która Ci w tym pomoże. – W MINT-MEDIA.PL zanim rozpoczniemy współpracę z danym klientem, omawiamy najpierw jego potrzeby i proponujemy rozwiązania dopasowane do jego potrzeb. Ustalamy odpowiednie kanały komunikacji, nakreślamy strategię działań oraz budżety reklamowe, które pozwolą osiągnąć nam wyznaczone cele – wyjaśnia właścicielka agencji interaktywnej.

Kiedy już pierwsze analizy i strategie będą gotowe, warto przejść do konkretnych działań. Jakie formy reklamy w Internecie sprawdzą się w dobie kryzysu i jak z nich korzystać?

SEO I GOOGLE ADS

Jeśli już od pewnego czasu inwestujesz w pozycjonowanie swojej strony, czas pandemii to z pewnością nie jest dobry moment na wstrzymywanie tych działań. W przypadku SEO liczą się nie jednorazowe zrywy, a stałe działania, które umacniają pozycję strony w wyszukiwarce. Przerwanie pozycjonowania na czas epidemii może sprawić, że dotychczasowe efekty zostaną częściowo zaprzepaszczone lub ich osiągnięcie będzie opóźnione. Kryzys kiedyś minie, a pozycja Twojej strony www w wyszukiwarce pozostawi wtedy wiele do życzenia…

Jeśli zależy Ci na szybkim i skutecznym wyprzedzeniu Twojej konkurencji w wyszukiwarce, najlepszym rozwiązaniem będzie z kolei uruchomienie kampanii Google Ads. Dzięki nim dotrzesz do osób, które szukają konkretnych produktów lub usług na danym obszarze geograficznym. Twoja reklama wyświetli się tylko po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, a co za tym idzie – będziesz mieć pewność, że trafiasz ze swoją ofertą do właściwych odbiorców we właściwym czasie.

SOCIAL MEDIA

 

Warto pamiętać, że marketing internetowy to także social media, czyli np. Facebook oraz Instagram. W czasie kryzysu warto przyjrzeć się dotychczasowemu stylowi komunikacji i dopasować go do panujących warunków. Stojąc przed wyborem – „komunikować się czy nie?” – zawsze warto wybrać pierwszą opcję. Profesjonalne i regularne prowadzenie fanpage’a firmowego sprawia, że marka jest bliżej klientów, wzbudza ich zaufanie i buduje poczucie jedności. To właśnie teraz nadszedł czas, by przekonać odbiorców, że Twoja marka stoi murem za klientami i oferuje nie tylko usługi oraz produkty, ale i wsparcie. Konsumenci odwdzięczą się lojalnością. Chętniej decydują się na zakupy od firm, które po prostu lubią i z którymi się identyfikują.

DOPASUJ DZIAŁANIA DO SWOJEJ BRANŻY

Każda branża i każda firma wymagają indywidualnego podejścia oraz osobnego planu marketingowego. Przygotowaliśmy dla Czytelników kilka ciekawych pomysłów, które sprawdzą się w czasie kryzysu i pozwolą na zaistnienie w Internecie – mówi Agata Ornafa z MINT-MEDIA.PL.

  • GASTRONOMIA
    – wykorzystaj social media do prezentowania swoich potraw
    – publikuj posty, relacje, zdjęcia, wideo, ankiety – zaangażują Twoich obserwujących
    – prowadź bloga firmowego i newslettera – informuj w nich o możliwościach zamówienia na wynos, nowych daniach czy promocjach
    – uruchom kampanie Facebook i Google Ads na obszarze geograficznym, który pokrywa się z Twoją strefą dowozu
    – pokaż swoje zaplecze – jak przygotowujesz dania? Jak je pakujesz na wynos?
    – przygotuj dla swoich klientów opcję zamówienia półproduktów, niech sami ugotują do końca posiłek w domu 🙂

  • FITNESS

– w social mediach prezentuj swoich trenerów, pokazuj krótkie zestawy ćwiczeń
– przenieś treningi do sieci – zachęć swoich klientów do treningów online na Skypie czy Zoomie
– reklamuj nowe formy treningów (np. online lub outdoor) za pomocą Facebook, Google czy YouTube Ads
– przygotuj vouchery lub karty podarunkowe, które można kupić już teraz i wykorzystać w przyszłości
– organizuj wydarzenia online, np. spotkania z trenerami, dietetykami lub nagrywaj webinary

  • EVENTY I SZKOLENIA

– na Facebooku, Instagramie i Twitterze publikuj aktualne na temat wydarzeń – informuj o ich odwołaniu lub zmianie terminu
– postaraj się przenieść maksymalnie dużo eventów i szkoleń do Internetu
– podczas wydarzeń nagrywaj relacje, które udostępnisz w social mediach
– nagrywaj wywiady, podcasty czy webinary – pokaż, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie i że nie siedzisz z założonymi rękami
– stwórz platformę e-learningową, która ułatwi przeprowadzanie kursów
– promuj wydarzenia, które odbędą się za kilka miesięcy, wykorzystać do tego celu Facebook i Google Ads
– zastanów się nad sprzedażą voucherów do wykorzystania w przyszłości lub stwórz pakiety szkoleń (przy zakupie drugiego szkolenia, rabat 50%)

  • TURYSTYKA
    – jeśli jesteś właścicielem hotelu czy pensjonatu, użyj social mediów do pokazania, jak dbasz o czystość i higienę w pokojach oraz częściach wspólnych, informuj o standardach bezpieczeństwa
    – reklamuj wolne terminy wśród swoich fanów i followersów za pomocą atrakcyjnych zdjęć, może ktoś spontanicznie skusi się na krótki wyjazd?
    – na Facebooku i Instagramie pokazuj piękno okolicy, publikuj zdjęcia i wideo z lokalnymi atrakcjami czy widokami
    – przygotuj atrakcyjne rabaty, pakiety pobytowe i vouchery do wykorzystania w przyszłości
    – przygotuj zdjęcia 360 do prezentacji swojego obiektu – potencjalni klienci łatwiej podejmą ostateczną decyzję, kiedy dokładnie obejrzą pokoje i inne miejsca w Twoim hotelu

Mamy nadzieję, że te krótkie marketingowe drogowskazy zainspirują Cię do działania. Nieważne w jakiej branży działasz i jak bardzo dotknął Cię kryzys. Internet otwiera wiele możliwości nawet przed tymi biznesami, których podstawowa działalność do tej pory miała tylko formę stacjonarną. Może czas odrobinę zmienić profil działalności? Może wystarczy zbudować sklep internetowy lub wprowadzić bezpłatne dostawy do klientów? A może poszerzyć ją o całkowicie nowe obszary, które pozwolą Ci działać online? Ważne, żeby opracować nową strategię działania, zacząć aktywnie działać i z nadzieją patrzeć w przyszłość!

 

Agata Ornafa , MINT-MEDIA

 

Show Buttons
Hide Buttons