Przyszłość ubezpieczeń na życie w Polsce: perspektywy, wyzwania i połączenie sił Generali Życie TU SA z 4Life Direct Sp. z o.o.

 

Wybór odpowiedniej polisy na życie jest ważną decyzją finansową, która stanowi istotną część zabezpieczenia finansowego rodziny. Dlaczego warto posiadać taką ochronę i na co zwrócić uwagę podczas szukania odpowiedniej polisy? Jak zmieni się rynek ubezpieczeń w przyszłości?
O tym, a także dlaczego Generali Życie TU SA i 4Life Direct sp. z o.o. połączyły siły, opowiadają Roger Hodgkiss – prezes Generali Życie TU SA, a także Katarzyna Jedynak – dyrektor generalna 4Life Direct.

 

W grudniu zeszłego roku została podpisana umowa zakupu 100% udziałów w 4Life Direct przez Generali. Co to znaczy zarówno dla Generali, jak i dla 4Life Direct?

Roger Hodgkiss: Zacznę od tego, że bardzo cieszę się, że zespół 4Life Direct dołącza do rodziny Generali Polska. Przejęcie to stanowi kolejny etap współpracy między nami, która trwa już od 2020 roku. Wówczas, w związku z brexitem, portfel 80 000 polis na życie został przeniesiony z Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited do Generali Życie TU SA. 4Life Direct kontynuował obsługę przejętych klientów, stając się w lipcu 2020 roku agentem ubezpieczeniowym naszej spółki Generali Życie.

Przez ostatnie lata wiele razy miałem przyjemność gościć w biurze 4Life Direct i obserwować pracę tego niesamowicie zgranego, pełnego energii oraz pasji do działania i ludzi zespołu. Zrobiło to na mnie niesamowite wrażenie. To właśnie doświadczony, stabilny i kompetentny zespół jest jednym z powodów naszej decyzji o przejęciu 4Life Direct.

Transakcja ta jest również w pełni zgodna ze strategią Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Umacnia pozycję Grupy w Polsce. 4Life Direct jest unikalną na polskim rynku platformą sprzedaży bezpośredniej, która dzięki odpowiednio zorganizowanemu call center, od sprzedaży przez serwis po likwidację szkód. Autorski system informatyczny, dopracowywany w czasie, łączy procesy sprzedażowe, posprzedażowe i likwidacji szkód oraz jest zintegrowany z platformą CRM. Jestem także pod wrażeniem jakości, dogłębności analizy danych i dostosowania ich do stałego korygowania procesów. Dzięki wymianie doświadczeń będziemy mogli jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów, oferując im ubezpieczenia na życie tam, gdzie tego oczekują.

Katarzyna Jedynak: Połączenie sił z Generali Polska to dla nas ekscytujący rozdział. Nasz doświadczony zespół jest ważnym elementem tego przejęcia. Cieszymy się, że dołączamy do międzynarodowej i rozpoznawalnej marki, której wartości są spójne z naszymi wartościami. Bardzo ważni są dla nas również ludzie – zespół Generali Polska, z którym już mieliśmy okazję się zżyć i zaprzyjaźnić przez ostatnie lata. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Generali Polska, która z pewnością zaowocuje wzbogaceniem naszej oferty dla klientów i dopasowaniem rozwiązań w zakresie ubezpieczeń na życie do ich zmieniających się potrzeb.

Oboje posiadacie kilkunastoletnie doświadczenie w branży ubezpieczeń. Jakie zmiany dostrzegacie obecnie i jak rzeczywiście wygląda rynek ubezpieczeń na życie w Polsce?

Roger Hodgkiss: Od pandemii obserwujemy coraz większe zainteresowanie ubezpieczeniami na życie i zdrowie. Wszyscy, niezależnie od wieku, uświadomiliśmy sobie, co rzeczywiście jest ważne. Do wzrostu zainteresowania tymi produktami przyczyniają się również kwestie demograficzne – po prostu jako społeczeństwo starzejemy się. Do tego dochodzi naturalna troska o bliskich.

Katarzyna Jedynak: Rzeczywiście, pandemia uświadomiła nam wszystkim, że w krótkiej chwili można stracić bliską osobę i jak może się zmienić sytuacja życiowa rodziny. W przypadku nagłej straty bliskiej osoby ważne jest wsparcie finansowe. W 4Life Direct zauważyliśmy wzrost świadomości Polaków na temat tego, jak istotne jest posiadanie polisy na życie.

W dzisiejszych czasach jednym z kluczowych obszarów jest zaufanie klientów do firmy i oferowanych produktów. 4Life Direct cieszy się zaufaniem klientów, co pokazują niezależne badania. Zdradźcie, proszę, jak to osiągnęliście.

Katarzyna Jedynak: W 4Life Direct ważne jest dla nas, aby klient mógł na nas zawsze liczyć i miał poczucie bezpieczeństwa oraz pewność, że wybrał produkt, który spełnia jego oczekiwania. Dlatego nasz przeszkolony i doświadczony zespół jest cały czas do dyspozycji klientów, aby mogli skontaktować się z nami i uzyskać wszelkie niezbędne informacje. Możemy się pochwalić wspaniałym i profesjonalnym call center, które dzięki pracy w innowacyjny sposób zawsze dostarcza klientowi informacji, których on potrzebuje.

Klient jest dla nas najważniejszy i uważamy, że dobra relacja jest istotna nie tylko na etapie wyboru polisy i jej zakupu. Klienci obdarzają nas ogromnym zaufaniem, dlatego też na każdym etapie umowy dajemy im możliwość elastycznego wprowadzania zmian w ochronie czy dokupienia kolejnych ubezpieczeń. Nasi konsultanci dbają o to, by każda osoba kontaktująca się z nami była otoczona odpowiednią opieką i otrzymała jak najlepsze rozwiązanie dla siebie i rodziny. Na klienta patrzymy przede wszystkim jak na osobę, który chce zabezpieczyć swoich bliskich i zadbać o ich komfort psychiczny w zakresie przyszłości finansowej.

O tym, jak ważna jest dla nas relacja z klientem, może świadczyć chociażby to, że od kilkunastu lat otrzymujemy corocznie certyfikat Firmy Przyjaznej Klientowi i uzyskujemy ponadprzeciętne wyniki na poziomie nawet 98%. Jesteśmy również laureatem takich nagród jak Grand Prix Telemarketer Roku czy „Lider zaufania wśród firm ubezpieczeniowych”. Nasi konsultanci zdobyli również takie nagrody jak Telemarketer Roku w kategoriach Sprzedaż telefoniczna czy Rozmowa retencyjna. Pracują u nas osoby, które są doskonałymi profesjonalistami w swojej dziedzinie. Posiadają nie tylko dużą wiedzę na temat ubezpieczeń, ale również niezwykłą empatię, dzięki której mogą zrozumieć sytuację klientów.

Co jest najważniejsze przy wyborze ubezpieczenia na życie? Jak mieć pewność, że dana firma i produkt są akurat tym, czego potrzebuję? Ubezpieczenie na życie to ważna decyzja finansowa. Jak zatem zyskać pewność dobrego wyboru?

Katarzyna Jedynak: Najistotniejszy jest wybór odpowiedniej firmy, która posiada kilkunastoletnie doświadczenie na rynku, jest stabilna i cieszy się dobrymi opiniami. Następnie należy dobrać ochronę do swoich potrzeb. Tutaj bardzo istotni są doświadczeni konsultanci. Dzięki rozmowie z doradcą, który dokładnie bada potrzeby ubezpieczeniowe, decyzja o wyborze konkretnej polisy jest znacznie łatwiejsza. Warto zastanowić się, jaka powinna być suma ubezpieczenia, czyli jaka kwota może rzeczywiście pomóc mojej rodzinie, gdy mnie zabraknie. Ważne jest również, by przeczytać i zrozumieć zapisy umowy, a jak coś jest niejasne, dopytać konsultanta. Dodatkowo uważamy, że każdy Polak powinien mieć ochronę i bezproblemową możliwość ubezpieczenia się.

Waszym flagowym ubezpieczeniem jest bezterminowe ubezpieczenie na życie „Moi Bliscy” – dlaczego warto je mieć i co je wyróżnia spośród innych polis? Ubezpieczeń na życie na rynku jest przecież wiele.

Katarzyna Jedynak: Ubezpieczenie „Moi Bliscy” kierujemy do osób w przedziale wiekowym 40–85 lat. Często są to mieszkańcy mniejszych miejscowości, którzy chorują przewlekle. Zdarza się, że mają mniejszą możliwość znalezienia odpowiedniej ochrony dla siebie i nie zdają sobie sprawy z tego, jak ważne jest, by być ubezpieczonym, i jak duże może być to wsparcie dla bliskich. Nie wymagamy żadnych badań lekarskich przy zawieraniu polisy, bez względu na stan zdrowia. Taka ochrona jest bezterminowa i trwa do końca życia osoby ubezpieczonej, jeśli opłacane są składki.

Metoda dystrybucji i proces zakupu są również pionierskie. Klient kupuje ubezpieczenie podczas rozmowy przez telefon i otrzymuje wszystkie niezbędne informacje bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki temu osoby, które mają ograniczone możliwości poruszania się lub mieszkają w odległych miejscach, mogą bez problemu zawrzeć umowę ubezpieczenia. Wszystkie dokumenty dostarczane są przez kuriera do klienta na podany przez niego adres. Nie zapominajmy o tym, że zanim to nastąpi, konsultant dokładnie rozmawia z klientem o jego potrzebach ubezpieczeniowych, by ten miał pewność wyboru jak najlepszej ochrony dla siebie. Szczególnie dumni jesteśmy z tego, że wypłatę świadczenia z polisy „Moi Bliscy” zlecamy zaledwie w ciągu 24 godzin (biorąc pod uwagę dni robocze) od zaakceptowania roszczenia.

Ponadto Ogólne Warunki Ubezpieczenia tego flagowego produktu zostały napisane zaledwie na kilku stronach, są proste i przejrzyste.

Wiemy już, jak to wygląda obecnie. A jaka będzie przyszłość branży ubezpieczeniowej? Jak zmieni się rynek ubezpieczeń?

Roger Hodgkiss: Ubezpieczenia, nie tylko na życie, stają się coraz ważniejszym aspektem w zarządzaniu ryzykiem w życiu prywatnym i zawodowym. Zmiany klimatu, niespodziewane i silne zjawiska pogodowe skłaniają nas do ubezpieczania majątku. Nic bardziej nie przekonuje nas do kupienia polisy jak zerwany dach z domu sąsiada czy zniszczone przez grad uprawy na polu obok. A te zjawiska będą coraz mniej przewidywalne pod względem siły i czasu występowania. Rola ubezpieczeń będzie więc stale rosnąć.

Na większe zainteresowanie ubezpieczeniami wpływa bogacenie się społeczeństw. Większe majątki powodują i będą powodować, że jest coraz więcej do objęcia ochroną i coraz bardziej klientów stać na zakup tej ochrony.

Przyszłość ubezpieczeń będzie rozwijać się w stronę kompleksowego dbania o bezpieczeństwo klienta i zapobieganie negatywnym zdarzeniom. W przypadku wspomnianego ubezpieczenia domu klient nie tylko otrzyma polisę wraz z pełnym pakietem usług assistance, ale również rozwiązania smart, które będą monitorowały dom, np. odetną wodę, gdy kran nie zostanie zakręcony przez mieszkańców.

Z pewnością duże znaczenie będą miały nowe technologie zarówno w rozwoju ubezpieczeń majątkowych, jak i na życie. Wpłyną one na zwiększenie dostępności i szybkość uzyskiwanych informacji, a także na realizację procesu zakupowego bądź wypłatę roszczenia.

Katarzyna Jedynak: Warto dodać, że sztuczna inteligencja nie zastąpi pracy konsultantów, jedynie przyspieszy i ułatwi im pracę, a klientom umożliwi uzyskanie szybciej dokumentów lub informacji na temat polisy. Automatyzacja procesów będzie olbrzymim wsparciem zarówno dla firm, jak i dla klientów. W tym wszystkim niezmiennie ważny będzie silny zespół – bez względu na to, w jakim stopniu sztuczna inteligencja będzie nam pomagać.

Na pewno ważne będzie umiejętność szybkiego dostosowania się zespołów do zmian na rynku, a także otwartość na poszukiwanie i testowanie nowych rozwiązań wraz z rozwojem nowych technologii.

Dziękujemy za rozmowę.

 

Zdjęcia Katarzyny Jedynak: Dominik Śmiałowski

Zdjęcia Rogera Hodgkissa: Marcin Mizers

Show Buttons
Hide Buttons