Różowy Październik w oryginalnym wydaniu

 

Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi i szeregu akcji społecznych wspierających profilaktykę i leczenie tego nowotworu. Symbolem różowego października jest tradycyjnie różowa wstążka, ale w tym roku zwracają uwagę kampanie podchodzące do tematu w sposób niestandardowy i wykorzystujące nowe kanały dotarcia do kobiet. 

Rak piersi jest najczęstszym nowotworem występującym u kobiet na świecie (25%) i najczęstszą przyczyną zgonu (14%). W Polsce w ciągu roku wykrywa się co najmniej 18-19 tys. zachorowań, a 6 tys. pacjentek umiera. Dane Krajowego Rejestru Nowotworów pokazują, że zachorowalność na raka piersi wśród Polek stale rośnie. Decydujące znaczenie w kontekście profilaktyki mają działania zwiększające świadomość społeczną, w tym te prowadzone przez marki, docierające w dobie social media do większej liczby kobiet niż tradycyjne instytucje.

Sesje zdjęciowe

W nawiązaniu do Miesiąca Świadomości Raka Piersi hiszpańskie studio designu Accidente con Flores stworzyło kapsułową kolekcję dodatków i nawiązało współpracę z fotografką Magdaleną Ławniczak, odpowiedzialną za głośny projekt „Body Mirror”. Efektem tej współpracy jest wyjątkowa sesja zdjęciowa, która ma na celu nie tylko przedstawienie oferowanej kolekcji, ale również wizualizację pojęcia siostrzeństwa, podkreślenie wagi samoakceptacji kobiet oraz stymulowanie dyskusji na temat profilaktyki raka piersi. Dochód ze sprzedaży tej kolekcji zostanie przekazany stowarzyszeniu APAAC (the Association of Help to People Affected by Cancer), które wspiera osoby zmagające się z rakiem piersi.

Oryginalne przypinki

Your KAYA, polska marka ekologicznych produktów do higieny intymnej, uruchomiła kampanię społeczną pod hasłem „Idź się zbadaj!”. Do subskrypcji swoich produktów dołącza w prezencie przypinkę przedstawiającą pierś na nogach, która ma przypominać o regularnej diagnostyce piersi. Ponadto w sklepie internetowym pojawiła się przypinka o nazwie „Pierś do przodu”. 10% z jej sprzedaży marka przekaże na konto Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie, która wspiera osoby doświadczone chorobą onkologiczną. Kampanii z przypinkami towarzyszy komunikacja w social media zachęcająca do traktowania biustu z odpowiednią opieką. Na stronie Your KAYA znajdziemy również blog z wpisem o tym, jak zadbać o piersi oraz jak rozpoznać niepokojące objawy.

Apaszki z przekazem

Marka Spadiora, autorstwa Marty Lech-Maciejewskiej (blogerki znanej jako SuperStyler), proponuje jedwabne apaszki ze społecznym i feministycznym przekazem. Każda apaszka przedstawia wzór, za którym kryją się konkretne historie i emocje, np. związane z macierzyństwem czy samoakceptacją. Szczególnie ważnym projektem dla autorki jest apaszka o nazwie „Kobiecość”, inspirowana różnorodnością kobiecych piersi. Owoce na apaszce są synonimem zdrowia. Wzór nawiązuje do siły, determinacji, solidarności i piękna, które kryje się właśnie w zdrowiu. Autorka zadedykowała ten model apaszki swojej teściowej, która po o wielu latach choroby przegrała walkę z rakiem piersi. W październiku pojawiła się limitowana wersja apaszki „Kobiecość” w różowej odsłonie. Całkowity zysk z jej sprzedaży marka przeznaczy na badania nad rakiem piersi prowadzone przez Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

 

Show Buttons
Hide Buttons