Trendy w public relations w czasach informacyjnej hiperinflacji
Przeżywamy kolejną komunikacyjną rewolucję. Gwałtowny rozwój nowych technologii oraz rosnący wpływ twórców internetowych rodzi liczne pytania dotyczące przyszłości branży public relations w kontekście częstych kryzysów wizerunkowych czy informacyjnej hiperinflacji. O tych najbardziej aktualnych tematach będą rozmawiać eksperci podczas tegorocznego Kongresu PR, który odbędzie się 19-20 września w Rzeszowie.
Kiedy 30 listopada 2022 roku amerykańska firma OpenAI uruchomiła słynnego już dziś ChataGPT, zapewne mało kto zdawał sobie sprawę z tego, jak bardzo technologia ta zmieni naszą rzeczywistość. Algorytm, który użytkownicy początkowo wykorzystywali wyłącznie do prowadzenia naturalnie brzmiących rozmów, stanowił bowiem nowy etap w rozwoju sztucznej inteligencji.
– Zmiany dotknęły wiele aspektów naszej rzeczywistości. Z jednej strony otrzymaliśmy narzędzie pozwalające na zwiększenie naszej produktywności, z drugiej stanęliśmy przed wyzwaniem reorganizacji swojej pracy. Wraz z wieloma szansami idą również zagrożenia – mówi Konrad Fijołek, prezydent miasta Rzeszowa. – Właśnie dlatego dziś w sposób szczególny potrzebna jest nam merytoryczna dyskusja w gronie ekspertów na temat wpływu technologii na nasze życie. To dobrze, że taka dyskusja odbędzie się we wrześniu właśnie w Rzeszowie, który jest przecież stolicą innowacji. Potrzebujmy zarówno nowoczesnych rozwiązań, jak i odpowiedzialnej refleksji związanej z jej konsekwencjami – dodaje.
Społeczne wyzwania w erze AI
Na zagadnienie sztucznej inteligencji warto spojrzeć szerzej, nie tylko w kontekście zawodowym. Technologia AI wpływa bowiem na nasze funkcjonowanie na dużo głębszym poziomie. To nie tylko kwestie efektywności, wskaźników czy innowacji, ale również konsekwencje kulturowe czy społeczne.
Właśnie dlatego w programie XXIV Kongresu PR znajduje się prelekcja „Lawiny informacyjne jako czynnik kryzysu psychospołecznego pracowników”, którą wygłosi dr hab. Mariusz Jędrzejko z Akademii Piotrkowskiej, wystąpienie „Człowiek jako indywidualność. Relacje wewnętrzne przyszłości w firmie w czasach sztucznej inteligencji” Moniki Bednarek – byłej prezeski Eurozetu, przez 25 lat związanej z polskim i europejskim rynkiem mediów – czy prezentacja „Niedoceniana odpowiedzialność i etos komunikacji – prawa dziecka w dobie społeczeństwa informacyjnego” dra Konrada Ciesiołkiewicza z Fundacji Orange. To wyjątkowo aktualne tematy w erze technologii i szumu informacyjnego.
Kongres PR – najważniejsze wydarzenie w branży
Podczas Kongresu nie zabraknie również kwestii związanych ze specyfiką współczesnej komunikacji internetowej. „Wykorzystanie memów w komunikowaniu marki” – wystąpienie Joanny Ceplin, CEO Instytutu Marki Online i Komunikacji – czy prezentacja „Wykorzystanie influencerów w działaniach public relations” Michaliny Grzesiak, właścicielki agencji Story not Sorry, to kolejne tematy prelekcji, które zostaną wygłoszone podczas wydarzenia. Kongres uzupełnią ponadto debaty organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Innych naszych gości i ekspertów znajdziecie na stronie: www.kongrespr.pl.
To już 24. spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Rzeszów – stolica innowacji, Orange Polska, Ideo, Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Ideo Force, Exacto. Partnerami merytorycznymi Kongresu są Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii).
Partner technologiczny: Media Visage
Patroni medialni: BRIEF, Dziennik Warto Wiedzieć, OOH Magazine, Marketing przy Kawie, QBusiness.pl, Security Magazine, PIAP, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Business HUB, Monitor Rynkowy, Newseria, Poradnik Przedsiębiorcy, 5 ways
Więcej informacji udziela: dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW; tel. 602 44 55 96; www.kongrespr.pl