Wideorejestratory Prido: marka wspierająca bezpieczeństwo na drogach i odpowiedzialność społeczną

 

Bezpieczeństwo na drogach to obszar, który wciąż pozostawia wiele do życzenia. Pośpiech i intensywny tryb życia to jedno. Inną kwestią jest to, czy kierowca w ogóle myśli w sposób empatyczny, czy bierze pod uwagę fakt, że nie jest na drodze sam i że swoim niewłaściwym zachowaniem może kogoś skrzywdzić, odebrać komuś życie. Powstaje również pytanie o świadomość konsekwencji. Czy statystyczny kierowca jest w stanie w jakikolwiek sposób współodczuwać cierpienie drugiego człowieka? Czy prowadząc pojazd, jest zdolny do tego, by na bieżąco analizować ten aspekt dotyczący odpowiedzialności społecznej, wykonując taki czy inny manewr?

To są pytania, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dlaczego? Ponieważ nie mamy wpływu na to, czym kieruje się drugi człowiek, jakie stoją za tym emocje i wydarzenia z życia, nie mamy też wglądu w to, co nim kieruje. Mamy natomiast wpływ na to, co kieruje nami, oraz na to, jak możemy zaangażować swoje otoczenie, by w konkretny sposób temu przeciwdziałać.

Dla marki Prido pracuję od kwietnia 2023 roku. Zanim zaczęliśmy wdrażać strategię, której celem było zwiększenie świadomości konsumenckiej, firma mocno koncentrowała się na kierowcach zawodowych. Wdrożenie nowych kierunków działania już na początku pracy było wyzwaniem – firma miała już swój wypracowany brand, bardzo zgrany zespół, niezwykle świadomą kadrę zarządzającą, wiedzącą, czego chce, zatem zrobienie różnicy nie należało do najłatwiejszych. Z drugiej zaś strony już na starcie otrzymałam ogromny kredyt zaufania. To poczucie komfortu na tym początkowym etapie pracy wpłynęło nie tylko na motywację i późniejsze wyniki. To doświadczenie pokazało również, jak wzajemność i mądre podejście mogą wpłynąć na chęć zrobienia dla firmy „czegoś o wiele więcej, niż zakładano”. Dokładnie sześć miesięcy później byliśmy już marką z kilkoma nagrodami na koncie.

Z perspektywy czasu myślę, że zawsze chciałam pracować w takiej firmie i z takimi ludźmi. Od początku poczułam dobrą atmosferę w zespole, spodobały mi się produkty, które mamy w ofercie. To też jest nie bez znaczenia. Wyznaczyliśmy sobie ambitne, ale realne cele, zaczęłam więc sobie układać swój workflow tak, by osiągnąć je tak szybko, jak to możliwe.

Pierwsza myśl, która mi towarzyszyła podczas rozpisywania planu działania, była taka: „Czy nie powinniśmy stworzyć wizerunku marki, która nie tylko inspiruje do zachowywania większego bezpieczeństwa, ale która również edukuje w zakresie odpowiedzialności społecznej?”.

Naturalnym i wdzięcznym pod tym względem kanałem komunikacji okazał się Instagram. Na ten moment mamy kilkutysięczną społeczność, która stale rośnie. W trakcie finalizacji współpracy z influencerami, których szczególnie zainteresował nasz model Prido X6 GPS, okazało się, że zdecydowaną większość tej grupy stanowią kobiety. Było to ciekawe o tyle, że profile, które dotychczas nie wykazywały potrzeby posiadania tego typu urządzeń, zaczęły się na nie otwierać. To pokazuje, z jak ogromną zmianą mamy do czynienia, zarówno w kontekście myślenia o bezpieczeństwie, jak i samego podejścia do rejestrowania zdarzeń na drodze, a co za tym idzie – wykazywania winy osób, które faktycznie doprowadziły do kolizji.

Myślę, że warto dodać w tym miejscu, że jeszcze do niedawna używanie wideorejestratorów samochodowych było powszechnie uznawane za dość kontrowersyjne. Brakowało społecznej akceptacji dla rejestrowania zdarzeń na drodze, co często prowadziło nie tylko do straty finansowej, lecz także do utraty uprawnień do prowadzenia pojazdu. Jednak tak jak dynamicznie zmieniają się globalne trendy, tak też podejście zmienia się w kwestii zwiększania bezpieczeństwa w konkretnych społecznościach, nastawionych na wywieranie pozytywnego wpływu.

Ta zmiana była dla mnie ciekawym punktem wyjścia do zbudowania zintegrowanej kilkuetapowej strategii, ukierunkowanej na rozwinięcie innych nowych grup odbiorców, takich jak na przykład menadżerowie. Jednym z jej elementów, o którym mogę powiedzieć, było zorganizowanie sprofilowanej sesji zdjęciowej, mającej na celu dotarcie do rynku klienta premium. To, co jest również istotne i na co kładziemy nacisk w naszej komunikacji, to najlepszy możliwy stosunek ceny do jakości oraz uniwersalność w kontekście łatwości obsługi, dostępności, a także dopasowania konkretnych modeli do zasobności portfela i potrzeb klientów.

Podział na modele wygląda u nas następująco:

Prido i5 – przystępna cena dla każdego, rejestrator jazdy dla tych, którzy od kamery samochodowej wymagają solidnej konstrukcji, wytrzymałości, niezawodności, dobrego wykonania oraz dobrej jakości nagrań zarówno w dzień, jak i w nocy, za rozsądną cenę.

Prido i7 PRO – rejestrator dla wymagających i do zadań specjalnych. Posiada wysokiej jakości podzespoły z sensorem optycznym Sony STARVIS IMX291 i procesorem Novatek na czele. Firmy Sony nie trzeba nikomu przedstawiać – to legenda na rynku aparatów i kamer, w tym kamer samochodowych. Sensor optyczny Sony STARVIS został stworzony przez tę firmę do zastosowania w kamerach, które muszą doskonale radzić sobie z nagrywaniem w warunkach słabego oświetlenia, w tym w nocy.

Prido X6 i X6 GPS – najczęściej wybierane przez kobiety, ale również przez mężczyzn, co pokazuje, jak bardzo rodzinny jest ten model. Cechami charakterystycznymi Prido X6 są: duży, elegancki ekran dotykowy (o przekątnej ok. 10 cali!), wysoka rozdzielczość nagrywanego obrazu oraz dołączony do zestawu dodatkowy rejestrator, który może pełnić funkcję kamery cofania.

Najnowszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem jest model Prido i9 4K Wi-Fi GPS. Kamera nagrywa obraz w rozdzielczości 4K z użyciem wysokiej jakości sensora Sony Night View, który doskonale radzi sobie po zmroku. Prócz tego kamera samochodowa Prido i9 została wyposażona w szereg funkcji i usprawnień, które zdecydowanie zwiększają możliwości wideorejestratora oraz komfort kierowcy. Wśród nich znajdują się między innymi sterowanie głosowe, bezprzewodowe połączenie ze smartfonem za pomocą Wi-Fi, wbudowany moduł GPS, inteligentne systemy wsparcia kierowcy (ADAS), ekran dotykowy czy też możliwość rozszerzenia kamery samochodowej o moduł kamery tylnej Prido T1.

Praca dla marki Prido ciągle i nieprzerwanie jest dla mnie doświadczeniem niezwykłym. Muszę o tym powiedzieć, choćby dlatego, aby czytelnik zrozumiał, jak ważne jest odpowiednie dopasowanie do firmy, atmosfery, misji i celów. Wszyscy dziś o tym mówią na spotkaniach rekrutacyjnych, słyszymy właśnie te terminy: misja, cele itp. Nie każdy jednak zastanawia się nad tym, co może realnie dać od siebie, w jaki sposób wniesie tę unikatową wartość do firmy, mając taki czy inny profil osobowości. W Prido zobaczyłam strukturę, która działa, ludzi, którzy świetnie poruszają się w biznesowej codzienności, produkt, który jest i funkcjonuje na rynku. Wreszcie zespół, który pracuje ze sobą długo, jest dobrze zgrany i skonsolidowany. Jedyne, czego firma na tamten czas potrzebowała, to może troszkę nowej energii, powietrza, innego spojrzenia, po prostu nowej osobowości, której akurat na tamtym etapie potrzebowali szefowie firmy. Kolejną ważną kwestią, wartą zaznaczenia, jest to, że mamy możliwość pracy zdalnej. Rozproszone zespoły, dla których cyfrowa rzeczywistość jest dominującym punktem styku, to obecnie największe wyzwanie, z którym pracodawcy próbują sobie jakoś radzić od 2020 roku. Dla nas ta przestrzeń jest całkowicie naturalna, osiągamy spektakularne efekty, działając wieloetapowo, by nasz mechanizm działał sprawnie i się nie zacinał. Trzeba przy tym pamiętać, że ten tryb pracy to nie mniej, tylko często więcej obowiązków i godzin spędzonych przy komputerze i telefonie. Tylko te osoby, które potrafią efektywnie zarządzać swoim czasem, mają szansę na osiągnięcie najlepszego możliwego rezultatu, moim zdaniem, często nawet lepszego niż w pracy stacjonarnej.

Myślę, że wiele jeszcze wyzwań przed nami. To, co wydaje się tu być najważniejsze, to wiara, że nie zabraknie nam kreatywności i siły, by osiągać jeszcze więcej. Z pewnością fakt, że zbudowaliśmy solidny fundament w kontekście współpracy i wzajemności jest w tym przypadku kluczowy.

 

——————————————————————————————————–

 

Nagrody, które dotąd zdobyła marka Prido:

Dobra Marka ’23 – Jakość, Zaufanie, Renoma – dla całej marki;

Męska Marka Roku – Siła Jakości oraz Nominacja do Gentlemen Star ‘23 dla produktu Prido X6 GPS;

Nominacja do Nagrody w X edycji plebiscytu „Influencer’s TOP” dla Prido X6 GPS;

Nominacja do Nagrody „The Best of Moto – Gadżet Motoryzacyjny Roku” 2023 – dla nowego produktu Prido i9 4K Wi-Fi GPS.

 

Produkty Prido można kupić m.in. w sklepach Media Expert, Media Markt, Komputronik, Neonet, X-kom, Allegro oraz na stronie producenta.

 

Zdjęcia: Monika Przerada Fotografia

Show Buttons
Hide Buttons