Wyjazdy firmowe jako narzędzie employer brandingu

Dlaczego firmy decydują się wydać kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych w jeden weekend? Dlatego że dobrze zorganizowany wyjazd potrafi przynieść organizacji ogromne korzyści. Inwestycja w wyjazdy firmowe opłaca się przynajmniej z dwóch powodów.

Wyjazdy firmowe są nie tylko okazją do integracji zespołu i zwiększenia jego motywacji do pracy. Firmy dostrzegły również dodatkową wartość integracji – dobrze zorganizowane wyjazdy są doskonałym narzędziem budowania wizerunku atrakcyjnego i pożądanego pracodawcy. Wystarczy popatrzeć na to, jak do integracji podchodzą liderzy rynku. Trudno byłoby znaleźć wśród nich firmę, która stwierdziłaby, że wyjazdy integracyjne nie przynoszą im korzyści. Te firmy odrzuciły przekonanie, że integracja sprowadza się do wspólnego spożywania napojów wysokoprocentowych i może zaowocować co najwyżej skandalizującymi historiami. Dlaczego w ich przypadku jest inaczej? Te firmy stawiają na profesjonalnych organizatorów, którzy wiedzą, jak zaplanować wyjazd, który będzie nagrodą, niepowtarzalnym przeżyciem, które na długo pozostanie w pamięci, a jednocześnie zmotywuje ich do bardziej efektywnej pracy.

Korzyści

Wyjazd integracyjny jest nagrodą, która z drugiej strony przynosi firmie korzyści – motywuje do bardziej efektywnej pracy, do lepszego wykonywania zadań. Wyjazdy przekładają się także na wzmocnienie więzi z firmą i wewnątrz zespołu, mogą rozbudzić zapał do rozwiązywania problemów, zmotywować do podejmowania działań, uodpornić na wyzwania. Wpływają również na kształtowanie się kultury organizacyjnej firmy i zatrzymują pracownika na dłużej w firmie, przez co może ona zaoszczędzić na kosztach rekrutacji. Wszystkie te korzyści są całkowicie mierzalne.

Skuteczna motywacja

By wyjazdy typu incentive były skuteczne, zawsze muszą być dopasowane do celu i charakteru firmy oraz charakteru samych uczestników. Zanim więc wybierzemy kierunek i atrakcje, warto określić konkretny cel wyjazdu, zmianę, jaką chcemy wywołać, i korzyści, jakie wyjazd ma przynieść firmie. Dla nas, organizatorów wyjazdów, takie nastawienie jest całkowicie uzasadnione i wręcz oczekiwane. Jeśli wiemy, jaki cel przyświeca klientowi, i nie musimy zgadywać, łatwiej nam przygotować wyjazd, z którego wszyscy będą zadowoleni. Przykładowo dla handlowców i dealerów takim celem mogą być: zwiększenie poziomu sprzedaży, poprawa morale, wzrost udziału w rynku, stworzenie nowego rynku, zwiększenie lojalności wobec pracodawcy, wzmocnienie pracy zespołowej, wyższy poziom obsługi klientów, stworzenie wspólnej idei, zwiększenie zaangażowania w lojalizację klientów czy zmniejszenie liczby dni nieobecności w pracy.

Rodzaje wyjazdów incentive

Wyjazdy motywacyjne mogą przybierać rozmaite formy. I choć dziś coraz częściej rodzaje wyjazdów motywacyjnych przenikają się, a scenariusze łączą w sobie kilka różnych elementów, to można wśród nich wyróżnić trzy najbardziej dominujące. Najprostszą formą wyjazdów motywacyjnych są wyjazdy będące nagrodą za ciężką pracę. Ich celem jest dostarczenie uczestnikom niezapomnianych wrażeń, tak by zespół wrócił do pracy bardziej zmotywowany, by za rok znów otrzymać nagrodę. Drugą, równie częstą formą wyjazdów są gry scenariuszowe. Zadaniem tego typu wyjazdów jest poprawa pracy zespołowej i poprawa komunikacji w zespole. Pomagają one zidentyfikować mocne i słabsze strony pracownika. Dodatkowym atutem gier scenariuszowych jest to, że w ich trakcie pracownicy często ujawniają niezauważone dotąd przez pracodawcę predyspozycje. Gry scenariuszowe pomagają zrozumieć, że kreatywne myślenie i podejmowanie maksymalnego wysiłku oraz praca zespołowa mogą przynieść niespodziewanie pozytywne i ciekawe rezultaty. Trzecim rodzajem wyjazdów integracyjnych są wyjazdy typu outdoor, podczas których uczestnicy muszą stawić czoła jakiemuś wyzwaniu. Takie wyjazdy pomagają pracownikom zaangażować się w wykonywanie zadań z pozoru niewykonalnych, a jednocześnie odbywają się zwykle w ciekawym terenie o dużych walorach widokowych.

Wybierz kierunek

Agencje eventowe prześcigają się w coraz ciekawszych i różnorodnych ofertach. Dziś nawet wyjazdy o mniejszym budżecie muszą zachwycić uczestników. Do takich w ofercie naszej agencji należą na przykład rejsy po Bałtyku do Skandynawii czy wyjazd Aktywna Słowacja”. Sporym powodzeniem cieszą się też egzotyczne kierunki, takie jak Mauritius, Reunion, Namibia, RPA, Birma, Panama, Kostaryka czy Dubaj. W ofercie dla aktywnych na przykład „Gruzja Adventure” – offroadowa przygoda w najpiękniejszych regionach Gruzji; narty w Kanadzie, wiele do odkrycia mają też takie kierunki jak Azerbejdżan czy Kazachstan. Zawsze dobre i bliskie są Portugalia i Hiszpania ze względu na atrakcyjne ceny, pyszne jedzenie i dobre połączenia. W ofercie gier scenariuszowych proponujemy klientom takie gry jak „Odpicuj Brykę” czy „Power Wehikuł”, w trakcie których uczestnicy przerabiają zniszczony pojazd lub tworzą nowy, którym potem będą uczestniczyć w widokowym wyścigu. Proponujemy też imprezę offroadową w malowniczych regionach Polski 4×4 „Gaz Trophy”.

Employer branding

Odpowiednio zaplanowane wyjazdy motywacyjne wzmacniają poziom zaangażowania obecnych pracowników. Zadowoleni pracownicy często też chwalą firmę wśród znajomych, przyczyniając się tym samym do wzmocnienia pozytywnej opinii o niej na rynku, co z kolei przekłada się na wzrost zaufania klientów. Firmy aspirujące do bycia liderem rynku powinny wziąć pod uwagę budowanie wizerunku przyjaznego, dynamicznego i kreatywnego pracodawcy, bo przyciąga on największe talenty.

 

OLGA KRZEMIŃSKA-ZASADZKA

managing director Agencja POWER, v-ce Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej

 

 

 

Show Buttons
Hide Buttons