Wyjazdy integracyjne wczoraj i dziś. Jakie są najnowsze trendy?

Rynek wyjazdów firmowych jest coraz bardziej wymagający. Czasy, gdy kojarzyły się one wyłącznie ze spożyciem znacznych dawek alkoholu, dawno odeszły do lamusa. Rośnie świadomość zarówno pracowników, jak i pracodawców, że udany, przemyślany i dobrze zorganizowany wyjazd zaprocentuje i przełoży się na osiąganie wspólnego celu. Pytanie więc coraz częściej brzmi nie „czy”, ale „jak” i „gdzie”. O najnowszych trendach w zakresie wyjazdów i spotkań biznesowych opowiada Piotr Syska, pomysłodawca i właściciel Odyssey ClubHotel.

Integracja i motywacja

Wyjazdy integracyjne jako zjawisko przeszły długą drogę. Przed transformacją ustrojową kojarzyły się głównie z wyjazdami grupowymi na grzyby, by po roku 1990 być nierzadko suto zakrapianą imprezą odbywającą się w dużych ośrodkach wczasowych. Lokalizacja nie była priorytetem. Charakter takich wyjazdów zaczął się zmieniać wraz ze wzrostem świadomości, że mogą służyć celom firmy, pozytywnie wpływając na jakość komunikacji zarówno na linii kierownictwo-pracownik, jak i pomiędzy pracownikami. Pojęcie „zespołu” stało się wartością, a jego budowa, czyli. tzw. team building, trwałym elementem wyjazdów.

Organizując wyjazd firmowy powinniśmy zadać sobie pytania o cel wyjazdu i jego charakter, tak by dobrać właściwe narzędzia do naszych planów – mówi Piotr Syska – integrację możemy połączyć ze szkoleniem lub działaniami z zakresu team building. Ważne, by obiekt, w którym spędzimy czas dawał nam szeroki wachlarz możliwości, od przestrzeni nietypowych po klasyczne wnętrza konferencyjne.

Wyjazd powinien wspierać tworzenie dobrych relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem oraz pomagać w zrozumieniu celów firmy. Doceniony pracownik odczuwa więź z firmą, pozostałymi członkami zespołu, a także przez długi czas wspomina udany wyjazd. Pierwszym ambasadorem firmy jest jej pracownik – warto więc zadbać, by chciał on reprezentować ją jak najlepiej. Motywowanie pracowników oraz nagradzanie ich sukcesów jest nie tylko korzystne, ale staje się również modne. Relacje spotkań firmowych zamieszczane na przykład w mediach społecznościowych stanowią również ważny składników budowania wizerunku marki.

Niebanalnie i wygodnie

Znając cel i charakter wyjazdu, możemy rozejrzeć się za obiektem, który spełni nasze wymagania. Coraz częściej wartością miejsc jest ich niebanalność, na którą składają się: niepowtarzalny charakter wykraczający poza standard sieciówki, interesujące rozwiązania przestrzenne i wygodna lokalizacja. O wysokiej jakości usług nie trzeba już wspominać; staje się ona standardem. Podobnie jak zaplecze pozwalające na łagodne formy aktywności, takie jak jazda na rowerze, trekking czy gry zespołowe.

Trendem jest organizowanie wyjazdów integracyjnych czy spotkań biznesowych w miejscach, których dzięki wartościom dodanym nie da się pomylić z innymi obiektami – unikalność jest ogromną zaletą. Normą jest dziś oczekiwanie wysokiej jakości usług, choć i tu można zyskać dodatkowe punkty, choćby dzięki znakomitemu wellness&SPA, basenowi na świeżym powietrzu, wysokiej jakości daniom czy widokowi z tarasu widokowego – wskazuje Piotr Syska – ważny jest także czynnik ludzki: uśmiech obsługi oraz otwartość na potrzeby grupy i umiejętności organizacyjne wynikające z wysokich kwalifikacji.

Te zaś umożliwiają organizację nietypowych szkoleń czy dodatkowych atrakcji na rzecz integrującej się grupy przebywającej w obiekcie.

Kameralnie i z indywidualnym podejściem

Rynek wyjazdów firmowych podlega nieustannym zmianom. Ci, którzy je dostrzegają jako pierwsi lub potrafią kreować – zyskują najwięcej. Elementem, który obecnie ma coraz większe znaczenie przy wyborze obiektu jest kameralność połączona z pięciogwiazdkowym standardem, jako przeciwwaga dla dużych i bardzo dużych obiektów, gdzie możemy otrzymać jakość, ale nie charakter obiektu klubowego. Doceniania jest elastyczność, przejawiającą się między innymi w umiejętności szybkiego reagowania na nieprzewidziane zmiany w planie eventu oraz w ofercie menu dedykowanego.

Z mojego doświadczenia w branży mogę zdradzić, że dyskretność i poczucie komfortu, związane z kameralnością i nastrojowym klimatem obiektu, są dziś bardzo cenione przez organizatorów wyjazdów. Chcąc jak najlepiej zadbać o swój zespół, szukają poczucia wyjątkowości, a to jest nie do osiągnięcia w dużym obiekcie. Kameralne przestrzenie o ciekawym wystroju, a przede wszystkim towarzyszące im indywidualne podejście, takie jak możliwość przygotowania specjalnego menu dla grupy przez szefa kuchni, są dostrzegane i spotykają się z bardzo pozytywną oceną – podkreśla Piotr Syska, Odyssey ClubHotel.

 

Odyssey ClubHotel Wellness&SPA Zlokalizowany w Masłowie na zboczu góry Domaniówki, pierwszy i jedyny pięciogwiazdkowy hotel w województwie Świętokrzyskim. Stworzony dla biznesu i na romantyczne wyjazdy we dwoje. Właścicielem i pomysłodawcą hotelu jest Piotra Syska. www.hotelodyssey.pl

Show Buttons
Hide Buttons