x-kom o tym, jak pandemia zmieniła postrzeganie dostawy

 

Pandemia znacznie przyśpieszyła rozwój e-commerce w praktycznie wszystkich sektorach. Kolejne lockdowny zmieniły przyzwyczajenia konsumentów, którzy teraz chętniej kupują on-line niż w sklepach stacjonarnych. 



Co sprawia, że klient wybiera ten, a nie inny sklep
Badania pokazują, że największy wpływ na decyzję klientów mają dostępność towaru i czas dostawy. Klienci mówią również, że szybka dostawa wpływa na ich lojalność wobec sklepu, w którym kupują:
• 62% klientów twierdzi, że szybka dostawa przekłada się na pozytywne doświadczenia zakupowe (źródło: eMarketer);
• 61% klientów chciałoby otrzymać paczkę szybciej (źródło: retail Touch Points);
• ponad 75% klientów chce otrzymać zamówienie jeszcze tego samego dnia (źródło: efulfillment service);
• 55% klientów wybierze ten sklep, który oferuje szybszą dostawę (źródło: Capgemini);
• ponad 98% klientów twierdzi, że termin dostawy ma wpływ na lojalność (źródło: Convey).

Zamówienie u klienta już w następnym dniu roboczym
Robimy wszystko, aby nasi klienci nie czekali długo na swoje zamówienia. 
W x-komie proponujemy kilka opcji dostawy. Klienci otrzymują swoje zakupy nawet następnego dnia. Wystarczy, że złożą zamówienie do godziny 16.00 i wybiorą dostawę kurierem lub do paczkomatu InPost. Równie szybko działa dostawa do salonów x-kom – 
w tym przypadku klient może złożyć zamówienie aż do godziny 21.00.

Obecnie pracujemy nad tym, aby wydłużyć czas, w którym klient może złożyć zamówienie
z dostawą na następny dzień. Automatyzujemy nasze procesy logistyczne – zaczynając
od systemu, który zbiera zamówienia, przez pakowanie po kompletowanie zamówień. Wszystko po to, abyśmy mogli szybciej przygotować zamówienie i przekazać
je naszym klientom. Planujemy również uruchomić usługę Same Day Delivery. Chcemy osiągnąć poziom click and collect Amazonu na Manhattanie, czyli dostawę zamówienia 
w ciągu godziny.

Zainwestowaliśmy w sprzęt CVP Everest
Zmiany na taką skalę nie byłyby możliwe bez inwestycji w park maszynowy. Aby przyspieszyć wysyłkę produktów, wybraliśmy sprzęt CVP Everest. Urządzenie od Everestu, zanim spakuje zamówienie, skanuje je w 3D. Na podstawie tych pomiarów sam stworzy pudełko, które jest idealnie dopasowane do wymiarów pakowanej zawartości. Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która ma u siebie ten sprzęt.

CVP Everest pojawi się w naszym centrum dystrybucyjnym jeszcze w tym roku i pomoże nam w najgorętszym dla nas, przedświątecznym okresie. Dzięki niemu zmniejszymy ilość zużytej tektury i wypełniaczy. Everest pozwoli nam też przyspieszyć dostawę i ograniczyć materiały, w które pakujemy zamówienia. Paczki zajmą dużo mniej miejsca i będziemy transportować je mniejszymi pojazdami, które potrzebują mniej paliwa. Połączymy ekonomię z ekologią, a nasi klienci będą zadowoleni z szybkiej dostawy zamówienia.

 

Karol Robaczewski
Doświadczony szef operacji, z ekspercką wiedzą o sektorze elektronicznym. Menedżer kilkunastu dużych optymalizacji i restrukturyzacji w centrach dystrybucji oraz zakładach produkcyjnych. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą, pracując u globalnych liderów produkcji i logistyki.

Show Buttons
Hide Buttons